I'm back

Sverige = Mitt hem, mitt allt men samtidigt sååååååååååå sjukt kallt och inte där jag vill vara..
Teneriffa = Skön semesterort men absolut inte favoriten, absolut inte där jag vill vara!!

Drar en snabbgenomgång av vad som gjordes i veckan:

Tisdag
Väckarklockan ringer klockan 4 på morgonen på arlandas hotell rest and fly, sjukt pigg och jätte nervös inför flygresan som ska ta 6h. Äter äcklig frukost som vi köpt dagen innan på pressbyrån och sen sätter vi oss på planet. Lugn flygresa utan några som helst anledningar till varför jag var nervös innan. De visar Kung fu Panda på svenska, USCH.. mkt roligare på engelska.. Men men, sedan blev det två avsnitt av 2 1/2 men.. NAJS..
Landar klockan 12nånting på ett blåsigt Teneriffa med en lite smått purkey mamma, hon är sur för att det inte är soligt och varmt!
Kommer till hotellet efter en galen busstur över i princip HELA ön, jag tror inte det finns några trafikregler där, helt seriööös läskigt var det!! Väl på hotellet byter vi om till lite mindre kläder och beger oss till ett supermarket där vi köper mat. Jag tror vi stannade på hotellrummet hela dagen tills kvällen och sedan gick vi ut och åt på en mysig restaurang där vi mötte på ett annat gäng som också  var flera generationer, sjukt roligt hade vi åt bögen.. Okej det låter hur hemskt som helst men jag menar det på ett sött sätt, han var asgullig och hade stora problem med att hålla sin mössa på plats, det var det som var roligt!

Onsdag
Sjukt trött efter att ha sovit jätte dåligt på en galet hård madrass.. 
Väder = Växlande mellan sol och moln så vi går ner till stranden och ligger där ett par timmar. Inget bad dock, det vågar vi oss inte på.. På kvällen var vi bjudna på glögg och julmys hos Dagmar, Daga och Asta, najs najs, de hade tyvärr bara glögg med alkohol i, BLÄÄ jag dog typ vad äckligt det var.. Sjuktaste starkt ocksåå.. Sen hade de värsta berättelsestunden om Farfars barndom och alla saker han gjort, så roligt!! Åt på en pizzeria sen, gott gott..

Torsdag
Farfars födelsedag.. Så vi går upp lite tidigare och sjunger för honom, sedan har vi frukost med tårta som efterrätt, jag åt inget för det är ÄCKLIGT med tårta, men jag stod där väldigt fint och tittade på!
Väder = Soligt soligt, najs! Vi ligger på stranden och jag och Arvid tar ett dopp i havet, sjukt kallt innan man tar sig ner men annars skönt. Vi simmade typ 400m innan han blev trött och ville kliva upp..
Hela tjocka släkten drar till en restaurang som hette "Hacienda Miranda" och äter en mycket trevlig middag med MASSOR av fina tal som riktas mot kvällens kung, Farfar som fyllde 80år! Ah, jag glömde berätta..

Fredag
Lite trött efter Torsdagens festande, hehe och vädret var inte det bästa!! Men vi gick runt en massa på "stan" och hittade Mango och United colors of beneton, men det såg ut att vara secondhand där så vi stack innan vi hann känna oss "smutsiga".. Heheh.. Vi skulle äta hemma så jag följer mamma och syrran till supermarketen och ska köpa köttfärs, vi försöker få henne att förstå vad vi menar med hjälp av lite teckenspråk och ÖVERTYDLIG engelska. Så tillslut fattar hon och frågar ifall vi vill ha gris- eller kokött, mamma tar griskött och ångrar sig efter att hon börjat mala köttet. Så vi vågar inte säga till utan tar bara exakt samma fast med kokött direkt efter.. Tanten måste ju trott att vi skulle äta ihjäl oss. Iaf så slängde vi in grisköttet bland mejeriprodukterna, väldigt odiskret också! Maten blev ganska bra ändå. väldigt stark dock..

Lördag
Jätte mörka moln och en mkt mkt mkt purkey mamma.. Jag tror vi satt på hotellrummet nästan hela dagen tills vi gick ut och åt.. Väldigt blurrig dag, kommer inte riktigt ihåg vad jag gjorde.. Antagligen lyssnade jag på breaking dawn eller så tittade jag på eurosport på tyska.. hehe

Söndag
Äntligen kommer solen, naaaaajs! Vi slänger oss ut och ligger vid poolen HELA dagen.. Så skönt
Äter på en restaurang som hette Chill out, de hade en servitör som såg exakt ut som Russell Brand fast med kort hår.. hehe, sen hade de också en live sångare som såg exakt ut som den där JÄTTE bruna killen i White Chicks... Det var mindre kul..

Måndag
Sista dagen och solen strålar hela långa dagen.. Så vi tar vårat pick och pack och drar till stranden.. så skönt
Badar ännu en gång, fast denna gång med Farfar, det var roligt.. Han höll på att ramla flera gånger när de minimala vågorna kom.. heheh inte stadigt där inte!
Vi gick in i gamlastan och åt bara jag och familjen.. Tog en black and white till middag och servitören kallade mig little princess.. HAHAHAHAHAHAHAHAHAAHH

Tisdag
Hemresedag.. Nervös igen inför flygresan och denna gången med rätt att vara det.. Massor med turbulens och med en syrra som freakar out och en mamma och pappa som båda är rädda.. SHIT, det var inte najs! Men vi tog oss hela och friska igenom hela resan.. Såg Ett öga rött och två avsnitt av Vänner som jag redan sett!!
Klockan 22.41 är jag hemma och får ett sms precis den tiden av B, det var coolt!!
Somnade inte alls snabbt som jag trodde.. men men

AH, btw LM, jag glömde berätta.. du missade min första fylla!! Jag fick dricka champagne på Farfars födelsedag!

Så nu orkar jag inte skriva mera

Kommentarer
Postat av: my

klockrent. du skriver så typiskt dig. hahahhaha det där med little princess är bara något du skulle gapskratta åt. bara därför börjar jag också skratta. hahahahahhahahah VA?! FYLLA?! seriöst... blev du full??

2008-12-10 @ 12:42:39
Postat av: Anonym

Vad fan händer?!

2008-12-10 @ 12:43:32
Postat av: Anonym

vad menar DU?

2008-12-11 @ 11:36:18
Postat av: sanna R

välkommen hem :) :P

2008-12-11 @ 15:40:46
URL: http://stmr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0