Dry your eyes

"I have a confession"
Jag har gråtit idag, jätte mycket. Mer än jag någonsin gråtit, över en film.

Det är söndag, jag är som vanligt lite smått depressed och vill göra något roligt, så varför inte se en film. Jag går upp till min siss rum för att kolla om hon har någon film som jag inte sett än, och ja visst hade hon det. "The bridge to Therapithia" . Utan att veta alls vad den handlar om sätter jag på den, och bara känner hur jag fylls av glädje. Och sen som ett slag i magen vänds hela filmen och jag börjar gråta, jag grät de sista 30min på filmen. Sen när jag väl skulle berätta för mamma börjar jag gråta igen, det känns så verkligt. Filmen var så otroligt bra, men varför var de tvunga att göra så? Jag ska inte avslöja något, ni måste se den. Det är absolut min nya favorit film. Fast, jag tror att jag måste samla mod innan jag ser den nästa gång, jag orkar inte gråta igen. Inte så här mycket i alla fall. Här kommer det finaste citatet från filmen.

"Keep your mind wide open Jess, wide open"

Jag kanske ska skriva något roligare också.
Hmm, igår kom Rowena över, vi lagade mat och såg två filmer. Råttatouille och Stardust. Riktigt bra filmer. Vi hade två tårtor, en choklad och en citron, godis och chips. Plus att vi hade ätit tacos innan, vi orkade inte ens smaka chokladtårtan, och chipspåsen är inte ens öppen. Jag ska ge tillbaka den till henne eftersom vi inte äter chips i min familj. I alla fall så började vi se Råtta.. (orkar inte skriva hela namnet) den var jätte bra, en av de bättre nya disney filmerna. Jag tycker att de har börjat bli sämre, men den här lyckades de med. (alltså disney)
Sen efter råttafilmen och maten tog vi fram godsakerna och satte igång Stardust. Den var jätte jätte bra, verkligen. Huvudrollsinnehavaran var snygg dessutom, det klagar man aldrig på. Så, jag rekommenderar alla filmer jag skrivit om idag, ifall du inte redan sett dem.

Nej, nu ska jag jobba.

xoxo


Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså tjockisar xD shit, måste kanske se bron filmen och stardust då :O

2008-02-24 @ 21:36:45
Postat av: Petra

Du verkade lite nere på simskola :) Jag brukar också bli så när jag ser typ en berörande film..

2008-02-24 @ 22:25:26
URL: http://shockwaves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0