Hail the sunny days (2)

Blev inge strand idag, men jag var med Nina och vi chillade hemma hos mig en tag och sen drog vi ner till stan och satt på kajen åh drack smoothie och frappe. Det var nice, sen blir det nog bettan imorn.. Hope so anyway

Nu ska jag recensera en film jag såg igååår med Orlando Bloom i huvudrollen..

Kingdom of Heaven
Skriven av: William Monahan
Regisserad av: Ridley Scott
Filmen handlar om smeden Balian som följer med ett korståg till Jerusalem där hans pappa, Godfrey av Ibelin, har hundra män som jobbar för att beskydda folket och kungen. Tyvärr avlider pappan ganska snabbt efter att de blivit överfallna av några franska män påvägen och Balian utses till den nya "väktaren" av Ibelin. När han kommer fram till Jerusalem finner han sig själv som stadens beskyddare, inte bara för dess historiska byggnader utan även för folket. 

Allt i filmen utspelar sig under 1100-talet och som jag uppfattade det ska det vara en tolkning av Richard Lejonhjärtas framfart. 
Filmen var helt okej, jag har lite svårt för att säga om den var bra eller inte. Jag tror inte jag skulle se den igen om jag fick chansen, så bra var den verkligen inte. Den hade ett mycket oväntat slut och det gjorde att filmen kändes mer värd att se. Väldigt trög hela filmen igenom... 2F  

Jag tror jag ska se en annan film nu ikväll som jag fick med i en tidning, den verkar braaa...

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0