Eddies Gun

The Kooks <3

Ja, då var jag tillbaka, ska recensera filmerna från igår... Jag börjar med The mist

Filmen är skriven av Frank Darabont som baserat den från Stephen Kings roman, det är även Frank Darabont som regisserat filmen.
Filmen handlar om David Drayton som bor i en liten stad någonstans i USA där han och hans familj, fru och ett barn (Billy) råkar ut för en hemsk storm och deras fönster går sönder, David bestämmer sig för att åka in till centrum för att köpa någon typ av presening att sätta för fönstret då hans son Billy ser något konstigt ute på sjön. De går och kollar och ser en tjock dimma komma över, de bryr sig inte direkt utan David tar med sig sin son och sin granne in till centrum där de går in i affären. Plötsligt kommer en gubbe springades och skriker att det är något i dimman, affären hamnar i chock då det plötsligt känns som en jordbävning och de inte längre kan se något för dimman har lagt sig över affären. Snabbt märker de att gubben har rätt och de börjar bli riktigt rädda. Nu gäller det bara att överleva och se ifall de kan kämpa emot de konstiga varelserna som finns i dimman.

Jag tycker att filmen var sådär, visst, specialeffekterna var jätte bra gjort och riktigt äckliga med mycket blod och inävlor och sånt skit, men jag blev bara riktigt rädd en gång, vilket är dåligt när det ska vara en skräckis, det var mer en Sci-fiction tycker jag. Det var ett jätte jobbigt slut på filmen, så den får bara 2F av mig, inte alls värd att se alltså.

Okej, det var The mist, nu ska jag skriva om Good Luck Chuck.

Filmen är skriven av Josh Stolberg och regisserad av Mark Helfrich, den är baserad på en novell skriven av Steve Glenn.
Filmen handlar om Charlie Logan som är en tandläkare och verkar ha en förbannelse över sig att varje tjej han har sex med hittar sin drömkille direkt efter honom. I början tänker han inte alls på det, men när hans kompis Stu Kaminsky kollar upp alla hans ex och märker att de alla är gifta och lyckliga blir han rädd. Stu, som är besatt av sex och bröst, tycker att Charlie ska utnyttja tillfället och ha sex med alla tjejer han kan, vilket Charlie gör i början och det blir ungefär 30min non-stop sexscener. Men sen träffar han sin drömtjej Cam Wexler som han inte vågar ha sex med, och det blir jobbigt, hur ska han nu göra för att behålla henne? Han och Stu börjar leta lösningar med Cam glider längre och längre ifrån Charlie.

Rolig film, men väldigt uppenbart hur det skulle sluta, sen var det ju överdrivet mycket sexscener, men gillar man det så var det här en toppenfilm, verkligen!!! Men den får 4F av mig för att den var så rolig, plus att Cams brorsa var SCHNYGG, han hade ju inte direkt någon stor roll i filmen, men han var med ofta +++ för det... Jessica Alba spelar föresten Cam, till alla killar som tycker hon är så sjukt snygg! HAHA, jag vill ha hennes klänning som hon hade i sin första scen, hahaha, gud vad jag är bra på att babbla på..

xoxo

Kommentarer
Postat av: Linda

I know babyy! Du får låna dom näär du vill ;)

2008-06-15 @ 12:04:19
URL: http://leendas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0