If I don't live today, then I might be here tomorrow.

Hej!
Fanny kan fortfarande inte logga in så det är nu My (www.cheer.blogg.se) som skriver och passar på att göra reklam för min blogg! Hehhe, hursomhelst så kan jag hennes lösenord nu. Det ni! ;) Jaja, det här har iallafall Fanny skrivit:

jävla blogghemsida, kommer inte upp och jag är assugen på att skriva. Så då öppnar man anteckningar istället för att skriva av sig, men vet ni hur störande det är då? Jo, man kan nämligen skriva hur långt som helst utan att den byter rad, gaaah jag för psykbryt.
I alla fall så har jag bestämt mig för att börja skriva om en film som heter Into the wild.
Den är regisserad av Sean Penn och huvudrollsinnehavaren är Emile Hirsch som även har spelat i Aplha dog och Lords of dogtown.
Filmen är den mest sega jag någonsin sett. Den är cirkus 2h 30min och den är seg i cirkus 2h och 20min. Fattar inte att jag orkade se den, men det gjorde jag.
Den är så galet bra på slutet att det är värt det, men ändå inte. Jag kan inte beskriva det riktigt bra.
Man vill att en film ska ha en mening som man fattar direkt ifrån början, typ kärlek eller äventyr osv.
Men den här filmen är bara tom. Åh gud vilket passande ord, filmen är tom.
I alla fall så handlar det om ett rikemansbarn som är less på materialismen. Han vill leva som man gjorde förr i tiden.
Utan mobil, utan pengar och utan klocka. Efter collage ger han sig ut i världen utan att hans familj vet om det.
Han vill gå till fots i två år. Hans stora dröm genom hela filmen är att ta sig till Alaska. Varför vet jag inte, kanske för att det är allra farligaste klimatet där eller bara för att där får man verkligen vara själv.
I alla fall så får man följa hela hans resa i två år. Det enda bra med den här filmen är slutet och alla naturbilder.
Jag som älskar att fotografera blev jätte avis på Emile som fått göra den här filmen, hoppas verkligen att han hade med sig kameran.
Jag rekommenderar den bara till de som orkar se en seg början och ett jäkligt bra avslut. Annars suger den.
Den får två F av mig.

F kommer från och med nu vara mitt sätt att ge betyg på filmer/musik ja. Och högts är fem F.

Imorse vaknade jag utan att veta vad klockan var, jag hatar när man inte har någon klocka i närheten så man kan kolla vad den är.
Men smart som jag är satte jag på Tvn, MTV såklart, för om den var kring 11 skulle top 10 @ 10 ha varit på, men det var det inte så jag fick lov att gå in på menyskiten å leta tills jag hittade vad den var.
Hehe, 9:55 var hon. Så jag satte på MTV igen och väntade tills det blev top ten at ten. Och till min förvåning var det 10 timbaland låtar.
Så jäkla bra alltså. Jag tror jag har sett 6 st top ten at ten med Rihanna nu de senaste veckorna, så jag blev glatt överraskad.
Coolaste videon var Throw it on me när han sjunger med The Hives. Hur bra som helst. Påminnde mig lite om Sin city filmen.
Lite tecknat. Fast sin city är ju inte tecknad, men den känns teckand med det där konstiga ljuset och svart/vitt fast ändå inte.
Den filmen verkar iaf skit dålig, har bara sett 30min av den. Ioförsig säger Rowena att den är asbra, så kanske borde ge den lite mer än 30min,
jag orkade ju se Into the wild.

Långt inlägg idag, orkar inte skriva mer förutom att jag fick värsta skrattanfallet nyss när jag såg på golf på tvn, (måste försvara mig med att det är pappa som har kontrollen över tvn så jag har inget val)
i alla fall så sa Göran Sackrisson, som kommenterar golfen, "bermudagräs, lika mjukt som fjunet på en tonårings haka"

xoxo

Kommentarer
Postat av: J.

Haha, Emile är även med i Dangerous Lives of Altar Boys. ASBRA(!) film!

2008-03-25 @ 11:14:58
URL: http://jeweljo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0