welcome to my life

Hem ljuva Hem
Flyget var försenat med en kvart, bla bla bla, hemma är jag nu iaf. Så skööööööööönt. Visst, visst jag ÄLSKAR sthlm men jag älskar hemma också, inte Umeå, men familjen, huset och miljööön, it´s cooooozy

Lägger in bilder typ, kanske imorgon ifall jag kommer ihåg det och ifall jag orkar, I have alot of them...

Ska recensera 8 filmer nu, men jag skriver endast va de heter, kort vad de handlade om och om de var bra eller inte..

Closer
Handlar om en kärleks"kvadrat" som är helt sjuk och verkligen såå sååå dålig. Den för -1 av 5 möjliga. SE DEN ALDRIG (om du redan har det, stackars dig)

Charlie and the chocolate factory
Fattiga Charlie får en guldbiljett in till Willy Wonkas chokladfabrik där han får se hur allt går till osv osv. 2/5

Cry Baby
Tuffingen CryBaby blir förälskad i den Fina flickan och efter deras första dejt hamnar han i fängelse utan att ha gjort något. Måste ta sig ut till sin älskade, osv.. (Fetaste grease filmen)  4/5 (för att Johnny Depp var galet snygg och för att den var rolig) 

What´s eating Gilbert Grape
Gilbert lever tillsammans med sina två systrar, sin utvecklingsstörda lillebrorsa och deras överviktiga mamma i staden Endora där inget speciellt händer. Samma sommar som Arnie (lillebrorsan) ska fylla 18 får en av husvagsnsemestrarna motorstopp och tvingas stanna i staden. Fin flicka = Crush för Gilbert = Problem med Arnie = Problem för staden
5/5 SÅ BÄST EN VAR ALLTSÅ

Secret Window
En utsliten författare sitter i sin lilla stuga vid vattnet och försöker skriva en ny bok samtidigt som han har ångest över sin skilsmässa och får creepy besök av en annan författare som anklagar honom för att ha snott en novell ifrån honom. Drama/Thriller tror jag det var, ganska seg och enligt mig väldigt förutsägbar, men annars sevärd. 3/5

Edward Scissorhands
En ensam uppfinnare bygger en människa för att få lite sällskap men dör innan hans verk är klar och lämnar "Edward" med saxar som händer. Edward tvingas leva helt ensam tills det en dag dyker upp en snäll dam som tar emot honom med öppna armar, men kommer resten av samhället att göra det? Och klarar han ett liv med normala människor?
Måste ses eftersom det är en klassiker, men annars väldigt B:ig.... 2/5

Simpsons the movie
Springfields ribba på farliga miljöutsläpp är alldeles för hög och därför tvingas staten sätta en kupol över staden och människorna skyller allt på Homer. Maggie hittar en väg ut och familjen flyr till alaska när de en dag tittar på nyheterna ser de att man tänker spränga bort Springfield och göra ett nytt grand canyon där. Familjen måste nu rädda hela staden, samtidigt som de måste hålla sig borta från rampljuset så de slipper bli tillfångatagna. 
Sjukt rolig med äkta simpsons humor.. 3/5

Horton hears a who
Elefanten Horton tycker sig en dag höra ett litet litet "dammkorn" skrika och får för sig att det är en hel värld där inne som måste räddas. Men ingen tycks tro honom i hans egen värld och just som han själv håller på att tappa tron lyckas han få kontakt. Nu ligger hela deras värld i hans händer...
Ja, en äkta dr. seuss film, äckligt lik Grinchen men annars bra ... 3/5

Så ja, det var alla hoppas jag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0