I want you

" I want to make you feel the way I feel when I'm with you"

Hemavan var BÄÄÄÄÄÄST. Så jävla NAJS alltså.. Kanske inte min magsjuke-morgon men allt annat. ASNAJS (nej jag spydde inte)

Tisdagkväll
Gosh, en galet nervös Fanny kliver in genom dörren till ministugan där alla okända IC:are sitter. Vi hälsar och slänger in väskorna i minisovrummet och sätter oss vid bordet där fyra stycken lägger ett 1000bitarspussel på tid och tre stycken lagar spaghetti och köttfärssås. Jag och V hjälper pusselläggarna och sedan blire middag. Det snackas lite och så får vi reda på att vi inte får våran stuga förrän nästa dag, alltså ska alla nio trängas i ministugan. Jag, V, ER och OS ska alltså sova i köket. Jaha, det var ju mysigt. Kanske.. Efter maten spelar vi randombubblan (typ det värdaste spelet om man har tråkigt) och så lär de mig Wäh-bäbä vita lamm. Jag dog typ i skratt. Men sen var jag med på noterna. Jag tog de lättaste tonerna, hehe ville ju inte skämma ut mig första kvällen. I alla fall så la vi oss typ vid 23.30.

Onsdag
Vaknar ASTIDIGT på morgonen av att solen lyser rakt på mig. Är dock inte en som blir sur för att jag vaknar tidigt utan ligger bara och väntar ut de andra, dock visar det sig att jag vaknat klockan 05.00 och får vänta enda till 07.00 innan V helt plötsligt säger "Jag fattar randombubblan + att jag har kommit på två miner". Jag dör i skratt och väcker ER och OS med skrattet. Sen helt plötsligt kommer MF inspringandes och slänger sig på OS och är astaggad för att det är JÄTTEBRA väder ute. Vi kliver upp, käkar frukost och drar till backen. Jag kommer dit och ser två backar, TVÅ BACKAR. Jag ba: "WTF? det här är ju mindre än Ammarnäs, OFTA". Vi åker iaf upp för centrumliften och när jag kommer upp kan jag inte hålla mig utan utbrister "Asså det här kan ju knappast vara Hemavan, Ammarnäs är ju förfasen större". Då tittar alla jättekonstigt på mig och MF säger vänd dig och, så jag gör som han säger och TADAAAAA. Jag ser kungsliften, blir astaggad och typ vill dra upp direkt. Men vi värmer upp istället i centrum innan vi far hela vägen upp. Väl uppe tar vi en blå backe. BLÅÅ?? NO FUCKIN' WAY att den var blå. Jag dog typ, det var is och jättebrant på typ fem ställen. Men jag ramlade aldrig. Så det var najs. Sen åker vi en svart backe, den var också läskig, men inte alls lika läskig. Jag blir astaggad men vi åker den bara en gång. SADMOMENT. Vi sätter oss och fikar på nått randomställe och sen ringer jag HS och B och möter upp dem i Centrumliften. Det var roligt att träffa dem. Kvällen blir typ lik den första, förrutom att vi nu har fått våran STUGA. NAAAJS

Torsdag
Vi tar sovmorgon till halv tio och sen äter vi frukost. Tror att de andra klivit upp men icket, de sover tydligen fortfarande. Så jag hinner duscha och bli lite fräsch och sen göra mackor till backen. Dit drar vi sen och snön är mycket bättre än första dagen. Så vi åker svarta backen fler gånger. YEAY. Jag blir dock asless efter ett tag för vi åker runt runt och måste ta oss jätte långt på typ raksträckor med snowboard, LYCKA TILL. Det var förfasen omöjligt. Synd tyckte jag dessutom om slalomåkarna eftersom dom var tvungen att vänta på oss hela tiden. Men de klagade inte, vilket var lite skönt, jag hade fått för dåligt samvete då. Sen åker vi en blå backe och den var bara DRYG. Världens längsta raksträcka som sög, jag fick så galet ont i ena benet att jag inte orkade åka min favoritbacke igen. SADMOMENT. På kvällen drar vi till ytterligare en IC:are och bastar i hennes stuga. Sjukt svettigt och varmt, dock mys. Vi slänger iskallt vatten på varandra och några slänger sig i snön, jag står dock bara där. Klarade inte av kylan. Sen duschar alla askallt och spelar rundpingis. Jag kommer till final 2 ggr, dock förlorade jag båda gånger mot OS. Men men, who cares, rundpingis är NAJS. Väl hemma drar vi fram pictionary och spelar lite. Det blir väldigt random och vi kör med andra ord istället för picitonary. Vårat lag förlorade, ganska stort. Så avslutade vi med, med andra ord då vi hittade på egna ord. Eller hittade på och hittade på, vi skrev ner SKITSVÅRA ord som vi skulle förklara för varandra. Jag ägde sönder på att gissa rätt. Jag tog typ alla orden fast jag inte visste vad något betydde. Klockan 00.23 går jag i säng. (jag höftar på tiderna)

Fredag
Sista dagen. SADMOMENT. Vädret är inte det bästa och jag vaknar med äckligt ont i magen. Så jag skickar iväg de andra till backen medan jag stannar kvar för att jag tror att jag har magsjuka. Dock får jag behålla mitt té som jag drack så jag chansar på att jag inte alls har det. Lagar till lite tomtegröt och äter upp medan jag lyssnar på nationalteatern - Kolla, kolla. Sedan drar jag också till backen, lite efter de andra. Men väl där märker jag att backen typ SUGER, det är spår överallt och det blåser så in i h-vete. Men väl uppe vid kungsliften vill de andra att vi åker upp så, helt ovetande att det blåser 15-16m/s där uppe åker vi med liften. Typ det dummaste jag gjort. Jag åker med TJ och blåser av den pistade liftåkfältet eller vad man nu ska kalla det och ramlar, så vi släpas upp den sista biten. I den värsta blåsten jag varit med om. Väl uppe har OS blivit av med sina stavar som en flygande bygellift slagit bort och MF har tydligen fått en smäll på låret även han av en flygandes bygellift. Jag vill bara gråta för att det blåser så himla mycket men de andra verkar tycka att det är roligt. Så vi åker ner och märker att de stängt av liften då. TACK FÖR DEN HEMAVAN. Men jag är stolt för att jag aldrig ramlade i åket och att jag, framförallt, överlevde. Så åker vi till centrumbacken och åker där resten av dagen. V får för sig att hon ska hoppa i funparken. Så hon tar sats och hoppar, OH NO, hon för bakvikt och landar på ryggen samtidigt så huvudet kör en whiplash-krasch. Jag tror seriöst att jag ska hitta henne medvetslös på andra sidan hoppet så jag åker ner skitfort och hittar henne sittandes på andra sidan, halvt skrattandes. PJUH. Dock kommer huvudvärken och illamåendet väldigt snabbt till henne. HJÄRNSKAKNING??? Hon tycker inte att vi ska ringa sjukvårdare men jag är alldeles för orolig så jag går och säger åt en liftvakt att kalla på en, Sagt och gjort. Läkare Johan kommer undersöker henne. Han tycker att vi ska dra till Tärnabys sjukstuga. Så vi lämnar ER med V och så åker alla andra skogsvägen hem. Alla är astressade och typ byter om jättefort sen drar vi till Tärnaby. Jag, V, MF, TJ och OS. Både V och TJ kollar upp sina skador medan vi andra sitter i väntrummet och läser tidningar. Båda mår prima, ingen hjärnskakning hos V men kanske, kanske en spricka i TJ's revben efter vårat liftfall. Han har dock inte ont, än. Vi åker tillbaka och äter tacos till middag. MUMS. Så städer vi stugan våran, jättefint. Både dammsugar och skurar golvet. Så går vi tillbaka till den andra stugan där vi spelar randombubbland och våran helt egna version av (ursäkta) neger och president. Sen har de tydligen gjort efterrätt som vi äter upp. Alla får paltkoma så vi bestämmer oss för att gå ut för att springa bort den. Vi kör hej bengt ute och skriker de högsta vi kan. Jag vann, såklart. Sen drar vi till backen där vi "snor" en skrana från en liftstople och går upp för backen och åker ner. Sjukt roligt, men ganska läskigt också. Ingen gör illa sig och slutet gott allting gott. Vid 00.00 börjar sista försöker på ett rekord med pusslet. Det slås med 18min, jag vet inte vad tiden var exakt men runt 1h tror jag. Sjukt bra gjort. Jag var dock inte med hela tiden, blev för trött.

Lördag
Vaknar klockan 06.40 och ligger vaken tills de andra vaknar ifrån sina dvalor. Vi äter frukost och packar det allra sista. Sen drar vi i panik ner till statoil för ingen vet vart bussen går ifrån. Får hjälp av en som jobbar där och åker till stället. Så kommer bussen och resan hem ifrån den typ roligaste fjällresan jag gjort är över. SADMOMENT



Så nu är jag hemma. Ganska skönt, fast egentligen inte. Jag vill tillbaka. Men nu ska jag slappa hemma och sen blire tyskland. Great. Orkar inte skriva mer.

"I guess I never get to call you mine"



Kommentarer
Postat av: vicky

TACK I EFTERSKOTT :D haha my ar en rolig filur

2009-04-18 @ 21:18:37
URL: http://wickywonka.blogg.se/
Postat av: my

GE INTE UPP! Farbror Barbro löser det där!!

2009-04-18 @ 23:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0