Hail the sunny days

Jag hade samma rubrik förra året under sommarens första soldagar så det får bli så iår igen.

Nu börjar det dra ihop sig till peace and love. Är nådigt nervös om jag ska vara ärlig. Längtar till musiken men campingen känns inte lockande för fem öre. Ska försöka tagga campingen också men hittills har jag inte lyckats. Det hjälper inte att ni blir sur på mig nu Rowena eller My, om annat så skriv bara positiva saker om camping till mig om ni ens nämner det. OK?

Det var otroligt skönt att vakna till sol idag, dock var jag inte sugen alls att sola, ville hellre fotografera men eftersom jag inte kunde komma på alls vad jag skulle fota så tvingade jag mig själv att sola i 2h. Jag måste säga att jag är otroligt bra på att göra saker jag inte vill.

Igår var det min födelsedag, vilket betyder att jag är myndig nu. Jag kan köpa folköl på ica och ta körkort B för personbil. Så jag började dagen med halkbana som alla jag känner som varit på har tyckt att det var det roligaste man gjorde. De sa att man bara ska ta det på lek och ha roligt. Jaha tänkte jag, men varför är det ett prov då? Som man kan bli underkänd på? For dit, väldigt nervös och inte bara över det jag skulle göra men också vilka jag skulle fara med. Det visade sig vara fler äldre än yngre men alla var väldigt trevliga och pratglada så det var skönt med ingen pinsam tystnad. Det enda jag riktigt sett framemot var att få slira och snurra runt där ute på banan men jag måste säga att jag blev smått besviken. Ni som sagt att ni snurrat 5-7 varv måste ha varit otroligt dåliga på att lösa uppgiften. Förlåt (jag måste säga det, har tvångstankar) men nu kommer det låta som om jag skryter men i alla fall, uppgiften går ut på att du får en hastighet, oftast över 50km/h sen ska du gasa upp till den angivna hastigheten och vid två utställda koner göra en hård inbromsning och sedan veja för fyra utställda gummisaker(?) och försöka att inte tappa kontrollen över bilen vilket är samma sak som att snurra runt och slira. Så jag gasade upp i 70km/h och bromsade, försökte svänga men gick inte så bra, gled rakt in i gummisakerna och sedan började jag svänga lite okontrollerat men sedan fick jag stopp på den, jag kanske snurrade max 2varv, jag säger 1 1/2 halvt varv men är inte säker. Så sen fick jag en till chans på 60km/h och då klarade jag det galant. Svängde undan för hindret och lyckades med en total kontrollerad bil köra vidare. Det var egentligen inte så svårt. Jag fattar verkligen inte hur man skulle ha gjort för att få en mer okontrollerad bil och snurra 5-7 varv?? HUR? Jag blev ju sur på mig själv att jag klarade det så bra. Jag var så himla taggad på att snurra runt. Aja, blev i alla fall godkänd med två kommentarer med ordet perfekt Fanny och en Jag är imponerade, det trodde jag aldrig i den hastigheten. STOLT.
Det roligaste med halkbanan var definitivt utdelningen av bilarna och att man körde heeeelt själv i bilen. Sen var det roligt att prata i walkie-talkiesarna också, såklart.

Nu har jag snart körkortet, förhoppningsvis, om jag inte failar beroende på mina nerver som alltid lyckas försämra min förmåga att köra och se skyltar.

Sen fortsatte såklart födelsedagen med fika och presenter och allt annat som hör födelsedagen till. Underbar dag var det faktiskt. En av de bästa födelsedagarna.

Jag är hur sugen som helst på att fota, imorn ska jag ha kameran i högsta hugg hela tiden och så har jag lovat mig att någon gång i sommar gå upp riktigt riktigt tidigt för att fota gryningen. Eller så stannar man uppe till skymningen. Har ju faktiskt redan flera gryningsbilder men inga skymningsbilder. Men i sommar ska det fixas.

Vill se dude where's my car också. Vi får ta en filmkväll snart Rowena och se den och minnas.

Shibby



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0