Night time

Jag kom att tänka på en grej som jag inte berättat om tidigare. Eller så har jag berättat om det för någon men inte för alla här på bloggen så jag gör det nu.

I USA finns det en butikskedja som heter Abercrombie and Fitch, de säljer rätt så vanliga kläder, inga speciella enligt mig. Det är t-shirtar, jeans, skjortor osv. Men alla dessa har deras tryck på, antingen bara Abercrombie eller Fitch eller så både och. Sedan har de tillverkat en parfym som luktar väldigt starkt, fast gott i mindre mängd, tror jag, har nämligen inte känt lukten av den i mindre mängd. För deras koncept är att spraya varje plagg i HELA butiken med denna parfym, och då menar jag VARJE plagg. Så det stinker på flera meters håll när man kommer i närheten av butiken. Man behöver inte ens veta att den är där utan man känner bara lukten som kommer mot en och vet det. Eller så tar man det på folkhopen utanför. Det är nämligen så att alla killar i butiken jobbar utan tröja och alla har extrema magmuskler. Så folkhopen består väl mer eller mindre av dreglande tjejer. I de större butikerna, alltså de med tre eller fler våningar jobbar det alltid två stycken killar i dörren som hälsar alla välkomna samtidigt som de dansar till den extremt höga musiken som spelas. Sen så kommer man in och där möts man av dansande tjejer och killar över allt. Alla tjejer har Abercrombie and Fitch skjortan på sig och alla killar har jeans och bar överkropp. Sen om man köper något så frågar de om man vill ha mer parfym på klädesplagget. Det är helt sjukt vilket koncept de byggt upp. Men vad de tjänat på det, OJ OJ OJ.

I New York finns den mest kända av butikerna, på fifth avenue nånstans vid 57 gatan tror jag att den ligger och där rullar de ut röda mattan varje dag och så får man, ibland köa för att få komma in. Sen var butiken typ 5 våningar tror jag, jag gick bara upp till tredje sen orkade jag inte mer. Fick ont i huvudet av lukten plus att (det måste sägas) jag inte kunde sluta dregla över den där killen som stod i ena kassan. GOSH. Han var het.

Om man tänker efter har de ju typ den bästa affärsidén någonsin, liksom att ta den enklaste vägen till snabb vinst och snygg marknadsföring. Sex säljer, inget snack om saken. Eller sex och sex men halvnakna extremt hunkiga 18 - 25 åriga killar.

Här kommer lite bilder på deras reklamer och så på fifht avenue butiken


Rätt så dålig bild men jag orkade inte leta upp någon där röda mattan var utrullad. Det var den dock då jag var där..







Osv osv osv.. Alla bilder är i svart vitt och det finns inte många då killarna har tröjor på sig. Och är det en tjej med så är det alltid i denna situtation..

Ja ja jag har tråkigt men nu vet ni det..
Ett måste är att besöka butiken när ni far till New York



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0