Beautiful day

"Jag vaknar upp, ah solen skiner igen..."
WTF, det här är inte min mobil. Varför har jag pappas mobil i mitt sovrum med väckarklockan på? Hmm.. försöker tänka tillbaka på vad som kan ha hänt tidigare under morgonen.. AHA, jag har det. Eller? Svaga minnen flashar förbi av att mamsen varit in i mitt rum och pratat med mig. Antagligen svarade jag men vem vet vad vi snackade om. Pappas mobil och att den var inställd på att ringa klockan 11? Förmodligen. Aja, vaken är jag!!

Ingen hemma så jag ringer pappas mobil för att se var de är. Mamma svarar och berättar att de har varit och åkt skidor och jag ska sätta igång kaffemaskinen (kaffemaskinen?? WTF, heter det så?) på åtta koppar. Mmm, inget går upp mot kaffe på morgonen. Gör kaffe och lite scrambled-eggs. Mums.. Väntar tills resten av familjen kommer hem och äter lite mackor med skink-ost på.. Ganska gott.

V hör av sig under frukosten och säger att jag ska ta med mig sista harry potter boken och andra twilight boken.. Ofcourse tar jag med mig dem, plus allt annat jag behöver till våran spadag. Asmysigt..
Kommer till V's hus och blir direkt livrädd för katten. Han sitter ju bara där och glor på mig i trappan, vem vet om den tänker anfalla mig. Viftar på svansen gör den också, visst är katter arga då? GAAAAH. Försöker mig på lite telepati med katten men jag tror inte det funkade. Han fortsatte glo på mig och jag fortsatte vara rädd hela dagen. I alla fall så har vi kört på pedikyr, manikyr, hårfärgning, hårborttagning och ansiktsmasker.. Kände sig riktigt fräsch när man drog därifrån.
Kommer typ inte träffa V på tre veckor nu, nästa gång vi ses kommer jag vara blond och hon brun...

Drar till spinning med systeryster, är typ inte taggad för fem öre men tänker att man ändå är duktig som tränar. Cyklar till musik i 45min och drar sedan hemmåt. Väl hemma kan jag inte sluta tänka på f*cking svenska-talet som ska vara klart att hålla på torsdag. Jag som inte ens skrivit en rad. Ser säkert sur ut och både systeryster och mamma undrar vad det är. Svarar talet och inte så mycket mer. Som tur är tar Americas best dance crew finalen bort mina tankar från talet och jag kan njuta av alla underbara dansare. KÖTT vad bra de är. Yeay, mina favoriter vann. Happy där för en sekund tills verkligheten kommer ikapp och jag inser att jag fortfarande inte skrivit något på mitt tal. Så jag tar tjuren vid hornen och sätter mig vid datorn och läser in mig på typ allt som går att läsa om Woodstock. Blablabla, blablabla, hippie hit och hippie dit.. Skriver ner fakta och sen inge mer. Hoppas jag kommer igång på riktigt imorn. Har gett upp för kvällen!

Så sitter jag här och lyssnar på när pappa tittar på Americas best dance crew på youtube. Han är besatt

Shibby


Kommentarer
Postat av: p.

Fan vad härligt med en spadag!

Ska du bli blond igen? :D

2009-03-22 @ 22:14:23
URL: http://todaysphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0