So long & thanks for all the shoes

Tyvärr är inte rubriken en låt utan ett album, men det är ett väldigt passande namn till dagens inlägg..
Det kommer nämligen bara handla om SKOOOOOOOOOOOR

Har jobbat idag igen hos vati, vilket var underbart roligt! Som vanligt. Fick dock vara där jag gillar att vara mest idag, inne i lagerrummet där alla skor finns. Vart man än tittade var det skor, skor och åter skor. Mitt jobb var att inventera dem och sedan packa ner dem i lådor, numrera lådorna och sedan ställa upp dem på hyllor, fint fint blev det. Såg ut som om bomben slagit ner i hela rummet innan vi började, men när vi väl var klara var det mycket fint. Skulle egentligen behövas där mer nu i kanske två veckor för att vi inte ens börjat med UGG's skorna men har ju skolaa.. BAJSA, men what to do what to do. Får hoppas på ett sommarjobb där!!



Så tänker jag nu fortsätta med skorsnack, eftersom jag inte har mycket annat att säga. Jag har haft lite roligt med min kamera nu när jag kom hem, jag har nämligen fotat alla mina UGG's och mitt enda Simple-par som jag här och nu ska jag lägga ut och skryta lite om !!!


Här har vi mina gam-gam UGG's. Man kan t.o.m se hålet fast jag försökte peta igen det!!!


Här är mina favoriter, classic mini, nååååw. Älskar dom, fast dom är smutsiga!! (kommer en guide längre ner om hur man tvättar skorna utan att förstöra dem)


Exakt likadana som classic mini fast nu classic tall, också lagade hos en skomakare, ganska coolt faktiskt.. Dessa har jag typ aldrig använt, de är ju så långa!!!


Mina allra nyaste UGG's, sommarskor utan fårskinn innuti. Kan vikas ner så det blir vitt/beige randigt.. Jättefiina


Ah, mina classic cardy, det sista UGG's paret. Hur najs som helst.. kan ha dem på flera olika sätt, eller flera och flera men två iaf!!!


Mina nyaste och coolaste skor från Simple, de är återvinningsbara och hur söta som helst. Eller dom är som ful/snygga.. Ascoolt!! Thihi, hur stolt som helst över dom!!

Såja, det var hela min UGG's/Simple kollektion, jag väntar på fler Simple skor.. Men fick bara ett par av vati min!!



Här kommer en snabb guide om hur man rengör sina UGG's eller allmänt andra skor som är gjorda av fårskinn.. De tål ju egentligen inte vatten!! Men men.. det verkar gå när man gör på detta sätt!!

Det här behöver du:

Smutsig sko:

UGG's rengöringsmedel

En tvättsvamp


Så här gör man:

1. Började med att fukta hela skon med kallt vatten. Använd tvättsvampen hela tiden!!


2. Blanda rengöringsmedlet med hälften vatten och hälften medel!!

3. Applicera med hjälp av svampen blandningen på hela skon. Ta ej blandning så att det droppar från svampen!!!!!!


4. Täck skon med vanligt hushållspapper och låt torka av sig självt. Får absolut inte använda hårtork eller element för detta. Kan bli konstiga ränder. När hela skon är torr använd en mjuk skoborste och borsta försiktigt till fårskinnet ser "luddigare" ut.


Ni får inte se resultatet eftersom mina skor fortfarande står i papperet.. Orkar inte vänta med detta inlägg till imorgon!! Kommer nog en update då.. Med resultat alltså!


Så visst var det ett roligt inlägg idag!!! Hehe

Shibby

Kommentarer
Postat av: Tani

Hihi



hoppas att dom blev rena

kram

2009-03-13 @ 19:56:41
Postat av: tova.

so long and thanks for all the shoes? ^^

i liftarens guide till galaxen sjunger delfinerna "so long and thanks for all the fish" ^^

2009-03-14 @ 10:51:38
Postat av: vicky

ja visst var den!! jag saknar den. Lyste alltid upp som ett litet barn när den kom x) vad gjorde du igår.? Hade faktiskt tänkt höra om du ville följa med på bio men sen blev klockan för mycke. :j

2009-03-14 @ 12:59:26
URL: http://wickywonka.blogg.se/
Postat av: SannaR

Hahah jaa :) det var ett kul inlägg, hur mkt tid över har inte du om du kan göra en "rengör-dina-skor-guid"?

2009-03-14 @ 16:09:58
URL: http://stmr.blogg.se/
Postat av: my

HAHHAHA jag orkar verkligen inte dig

2009-03-14 @ 23:19:16
Postat av: SannaR

Ja det gör jag, fast har inte blivit något på typ tre veckor. Men ja, det får du :D

2009-03-15 @ 16:06:35
URL: http://stmr.blogg.se/
Postat av: my

FANNY DIN JÄVEL GÖR INTE SÅHÄR MOT MIG! SVARA PÅ SMSFAN!



ska du inte uppdatera bloggen och ge oss den spännande fortsättningen på skorengöringen btw? har suttit som på nålar sedan i fredags när du la upp det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-03-15 @ 18:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0