Mykonos

Det var länge sen jag hade ett inlägg med citat á la familjen, så jag tänkte köra ett sådant nu. Och förstå mig inte fel, jag skriver inte ut dessa citat därför att jag vill skämma ut min familj eller något sådant, utan för att jag älskar dom så jävla mycket och det är just sånna här moments med oväntade citat som gör alla så himla mycket mer älskvärda!! hehe..
I alla fall så har jag två stycken ifrån mamma;
Vi sitter och pratar om vädret och vi kommer in på månader, vid det här laget har jag börjat tänka på annat så jag kan inte direkt återge exakt vad som sas men i alla fall så hör jag plötsligt mamma säga
"November däremot är helt fucked up, den månaden borde inte få finnas."

Den andra är från i söndags då mamma sitter vid datorn och får för sig att hon ska lära sig iTunes. Och då ska jag säga er att min mamma är emot allt som har med teknik att göra. Hon har fortfarande inte förstått varför man ska ha en mobil. Men jag hjälper i alla fall till och visar på ett mycket pedagogiskt vis hur man gör medan hon sedan får försöka själv. Sen efter ett tag hör jag henne ropa på mig igen så jag går dit och då säger hon;
"Får jag sitta vid den vanliga datorn nu?"
"Vaddå vanliga datorn? Du är ju på den vanliga datorn?
"Ja, men jag vill inte lägga in mer musik. Kan jag gå in på åhléns hemsida nu?"
"Hahaha ja det är ju bara att öppna safari"
"Men måste iTunes vara öppet då?"

Jag måste ju ha den sötaste mamman i världen!!
Inatt drömde jag att jag skulle till Belgien med massa randoms, med andra ord typ alla jag någonsin träffat i mitt liv fanns med i något hörn. Vi åkte med ett flyg som inte hade en "instängd" cockpit utan den var öppen så man såg exakt vad piloterna gjorde och man såg ut genom deras fönster. Så jag satt på andra raden med Ernst bredvid mig och framför satt systeryster med typ, mina kusiners lillasyster Märta. Så började vi flyga och bredvid oss hade vädret börjat mulna till och det var typ kolsvarta moln. Det var lite småläskigt men jag var inte flygrädd i drömmen så det var ju najs. Vi flög dessutom i ett litet plan och vi startade just utanför mig, alltså på ängen bredvid volvo. Vilket var galet random. Men i alla fall så hann vi inte flyga nå länge förrän piloterna fick ett meddelande ifrån arlanda att om de ville hinna till sthlm innan vädret bröt lös var de tvungna att skynda sig. Så de ökade farten rejält och samtidigt började det bara svischa förbi hundratusentals flyg som alla skyndade sig för att hinna. Men så började det bli rejält turbulent och flyget for hit och dit och jag bara skrattade medan Märta gav mig onda blickar och min syrra fick panikattacker. Det var galet random. I alla fall så hann vi till sthlm med nöd och näppe. Så väl där började drömmen bli mer normal. Eller, normal och normal. Folket byttes ut mot massa UIG folk. Så istället för randoms var det bara UIG:are. I alla fall så kom vi aldrig fram till Belgien. Jag vaknade!



Kommentarer
Postat av: tov

hahah ^^

jag drömde om att alla i klassen skulle ha reunion men jag visste inte om det :(



det gick över efter natten.. kändes som om jag svalde någonting alldeles för stort hela tiden.. så där så man känner det gå ner till magsäcken x)

2010-09-26 @ 15:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0