Millions

Jag vet inte hur många det är som läser min blogg som verkligen förstår hur mycket jag älskar musik. Jag tycker på riktigt synd om döva. Jag tycker på riktigt synd om folk som inte förstår det stora i musik.
Känslan när man ser ett band spela live är obeskrivlig. Oavsett om jag har hört bandet förut eller inte. Det spelar heller inte så där överdrivet stor roll ifall de är bra eller inte, bara de spelar bra och sätter upp en snygg show. Det spelar heller inte så där överdrivet stor roll ifall jag står mitt i publikhavet eller sitter högst upp på en stol och spelar ett spel på mobilen samtidigt, bara de spelar bra och sätter upp en snygg show. Umeå Open är en otroligt mysig festival. Umeå Opens arrangörer är otroligt mysiga människor. Oavsett om de har koll eller inte. Oavsett om man är blindtarmen på festivalen eller inte.
-
Foto: Oskar Sandström vk.se

Kommentarer
Postat av: muminmammam

Måste nog erkänna att jag inte är en festivalmänniska till hundra procent. Inte ens när jag var i din ålder. Men jag kan säga att är man på en spelning som är fantastisk och känner kraften från oss alla vi tillsammans som just då finns där och upplever samma musik den är obeskrivlig. Det där kanske lät luddigt men kan inte beskrivas på annat sätt. Festivaler de få jag varit på har kanske varit med fel människor men jag har bara upplevt det som stökigt och bökigt. Men var sak har sin tid och plats.

2011-04-04 @ 09:00:42
Postat av: Stig

Word

2011-04-04 @ 10:44:35
Postat av: Rebb

Jag håller med dig och ger alla tummar upp! Efter att ha varit på den första gången i mitt liv, låter som jag levt mååånga år, tycker jag det var helt underbart. Fantastisk med livemusik, finns det något bättre är frågan?

Jag njöt!

2011-04-04 @ 13:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0