Nåt annat än det här

Nu har jag fått en fråga angående vad min fanatiske granne håller på med. Så jag tänkte försöka svara på det. Men det går inte riktigt för jag har inte sett skymten av vare sig de äldre eller de yngre i den familjen. Jag skymtar dem ibland bakom deras igenvuxna växter i fönstret och ibland hinner jag se ryggen på någon av dem när de är ute med deras hund, men aldrig mer. I alla fall så tänkte jag att jag ändå kunde skriva lite mer om mina grannar. Inte bara de fanatiska utan alla andra på den raden också.
-
Det är nämligen så att det pratas en del på gården om att vi har en oturs-länga. Det har snackats hit och dit om det där men vi är nog alla överens om att det faktiskt stämmer. De som bor på längan med ojämna nummer är fanimej ordentlig otursföljda, allihopa. Det är riktigt hemskt egentligen. Jag kan berätta utan namn att de är en som har cancer, en som har förlorat sin man till cancer, en som har alzheimers (denne person är relativt ung så det är tragiskt så in i..), en som är blind, en som har blivit blind, en som har fått en hjärtinfarkt och en som är sur på allt och alla. Den där sista kanske inte är otursföljd men den är riktigt sur och det är riktigt drygt ibland. Jag är glad att vi bor på den jämna längan.
-
Nu när jag ändå skriver om det så kan jag lika gärna ta upp våra grannar vägg-i-vägg. Eller, inte grannarna i sig utan snarare huset. Det är nog också lite otursföljt. Under min uppväxt är det, det enda huset som bytt ägare mer än fyra gånger. Det finns ett till hus som bytt ägare, men det är bara en gång. Så något speciellt måste det vara. Vi i familjen kritikerklubben har länge diskuterat vad vi tror det beror på, det enda vi kan komma fram till är att det är antingen vi eller de grannarna de har på andra sidan som gör att de flyttar eller så är det hemsökt. För vår gård är väldigt gemytlig!
-
Nu snart blir det en årslista!!

Kommentarer
Postat av: T

Jag har kommit fram till att jag jobbar med en granne till dig!! Fast jag tror inte att hon bor vägg i vägg med dig..

2012-01-17 @ 08:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0