Home

Error error error. Usch så pinsamt. Jag har intervjuat far rar och mor min nu angående deras första träff. Det var nämligen helt fel det där jag skrev om att de träffades på Cypern första gången för mamma var där med sitt jobb. Det hade jag fått helt om bakfoten eller så tyckte jag bara det var romantiskt så jag hittade på det. I alla fall så var far rar hemma från Cypern under en vinter för att resa runt i långa landet falukorv för att berätta om Cypern och få resebyråer att få fler kunder att välja den ön som resemål. Det bar av till björkarnas stad där mor min jobbade på fritidsresor. Far rar entrade kontoret och hälsade på alla. La extra mycket till mor min, kunde inte sluta tänka på henne. "Åh så trevlig, åh så snygg" Typ så tänkte han. Far rar frågade en manlig kollega till mamma om hon var ledig. Icke sade nicke, hon var ju förlovad. "Skit." Tänkte far rar men det kunde han ju inte göra så mycket åt. Så han reste tillbaka till ön. Glömde dock aldrig bort kvinnan med det långa lockiga bruna håret. Ett år senare slutade han som reseledare och tog ett jobb för huvudkontoret i Stockholm och gjorde samma jobb som tidigare, så han fick återse sin drömkvinna. Manlig kollega hintar om att förlovningen är bruten. Med glödande hopp bjöd far rar ut mor min på en fika. Mamma som aldrig varit bangen för att få lite action kysste honom för första gången då. Far rar åkte tillbaka till Stockholm och började telefonflirta med mor. Men vinken gick inte fram, alla på hennes jobb försökte få henne att förstå men enligt mor så fanns det ju ingen logik i hans flirtande. Liksom, "vad vill en reseledar-player med en bondtölp som mig? Han kan ju få vem han vill". Men ack så fel hon hade, far rar såg ju bara hon. Några månader senare fick han i uppdrag att göra ett jippo på simhallen i Umeå och äntligen fick de träffas igen. Ingen action vid första anblick, ganska vänskaplig nivå hela dagen men när jippot var klart gick alla inblandade ut och firade en lyckad kväll, mamma och pappa hamnade i sängen och sen den kvällen har de varit oskiljaktiga.
Det var far rar som tog med mor min till Cypern, så ursäkta misstaget där, men erkänn att det hade varit coolare om de hade träffats så!
Om de skulle göras en film om dem skulle den heta How i met my wife och huvudrollen skulle vara Far rar och den skulle spelas av;
En ung Ed Harris.
Den kvinnliga birollen skulle självfallet vara mor min och hon skulle spelas av;
Julia Roberts under Pretty Woman eran.
-
Alla anekdoter är äkta.
Val av filmtitel och skådespelare valdes av de äkta makarna Far rar och Mor min.

Kommentarer
Postat av: muminmamman

Jösses det är nästan så att man vill se filmen. Vilka bra skådespelare som mor och far. Vilken dynamik....Hur gick det för far rar längtar han tillbaks till cypern nån gång? Är du lik din mor? Så många frågor. Förresten brukar grannen hacka is på våren?

2011-02-27 @ 20:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0