Save it for someone who cares

Fannybunny heter jag och jag är så go å glad....
Hela livet har man levt med den underbara sången. Och följande;
"Vad heter du?"
"Fanny."
"Stavar du med y eller ie?"
Ja alltså, jag känner noll människor som stavar ie men det är fortfarande en relativt vanlig fråga till Fannysar runt om i världen. Typ som Jenny, eller Jennie.
Den skönaste måste ju ändå vara utomlands.
"Whats your name?"
"Fanny."
"Oh your so funny Fanny, hahahhahaha."
Obekvämt skrattande från min sida. Det slår aldrig fel.
Ah, jag kom på det bästa med att heta Fanny. På engelska blir Fanny vagina, eller snarare fitta. Allt började med en erotiskt film vid namn Fannys hill. Tack för den universum. Men sen är Fanny också ett viktorianskt namn i England. Känns ju lite roligt ändå, eftersom det är där Fanny används som ett fult ord som mest. Tänk en liten fin adlig dam hälsandes på någon yngre generation, helst en pojk, fatta vad svårt han ska ha att hålla sig för skratt.
Jag har fått meddelanden på facebook av helt okända britter som skrivit "Do you know your name means pussy?". Ehm, ja?
En dag berättade mamma att hon hatade sitt namn när hon var liten. Jag sa bara:
"Men du slapp i alla fall heta vagina på engelska."
Sen brast hon ut i gapskratt och sa:
"Jag döpte min unge till vagina."
Mmm, det är jag det.
Sen när jag ändå är i gång kan jag ju fortsätta med att berätta om Fanny pack. Som är engelska för magväska. Tänk humorn i att säga:
"I just put them in my fanny pack."
Jag behöver inte ens anstränga mig för att vara rolig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0