1.000.000 nollor

Det var ett tag sen nu va! Vet inte riktigt, livet har väl flutit på som vanligt. Drog till mormor och morfar i söndags och där var det svinkallt och mysigt. Vi spelade fia med knuff och åt rabarberpaj. Sen på måndag eftermiddag åkte jag och systeryster vidare till farmor och farfar och mös vidare med dom. Vi fick plättar och massor av ramlösa så vi inte skulle få kräksjukan som har spridit sig i deras vattenrör. Hemskheter! Där spelade vi också en massa spel. Något jag inte vet vad det heter med trianglar och siffror och roligt värre och sen spelade vi också sequence. På tisdag blev vi bjudna på lunch på stan och sen shoppade vi loss. Gissa om inte fröken Fanny lyckades haffa sig ett par skor. Jo men, man kan väl inte ha för många skor, eller?
-
Sociala rundan bjöd på en skrattfest utan dess like. Farfar stod för den största underhållning när han somnade framför tvn och började snarka högre än universums högsta snarkning. Jag och systeryster skyller på trötthet och för mycket ramlösa. För gudars vad vi skrattade! Åt en ynka snarkning. Men, jag säger som man brukar säga, man måste ha upplevt det för att kunna förstå. Sen var Morfar inte mycket sämre när vi spelade fia med knuff och han aldrig lyckades slå en etta. Men, allt blir så platt och tråkigt när man läser det, så jag berättar inte mer.
-
Igår hade vi peace and love upptaggning på mariehem med midsommarnubbar och tvåmannatält. För att inte nämna att det var första gången några av oss träffades. Kommer bli ett minne för livet den där festivalen ska jag tala om för er. Tanken var i alla fall att vi skulle planera och bestämma saker. Men det blev inte av. Tydligen var det jag som satte käppar i hjulet men det håller jag inte med om. Rowena visade upp sina scouttekniker och slog upp tältet alldeles själv under 5 minuter och dessutom efter tre nubbar! Starkt jobbat måste jag säga. Allt finns dokumenterat. Jag kan meddela att det inte är att rekommendera att vara fem personer på ett tvåmannatält. Man ryms, utan tvekan. Men ta inte in öl i tältet. Det blir blött. Och det luktar illa! Tältet finns förövrigt inte längre eftersom det förstördes av ölen och av att en pinne gick av. Ops.
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0