Neighbour Neighbour

Med brist på andra ämnen fortsätter jag härmed historien om min fanatiske granne. Han har för övrigt en hel familj. Jag är lite orolig över att det är någon av dem som läser denna blogg och känner sig förolämpad och sen kommer anmäla mig. Och det vill jag ju inte. Jag vill inget illa, jag lovar. Jag skriver bara sanning. Ni är lite fanatiska!
Nu när våren närmar sig med allt större steg så tinar ju snön med allt högre fart. Snön som grannen slitit med hela vintern med att hålla borta från marken kommer alltså snart vara helt väck. Vad ska granne hitta på nu då? Ingen fara, alla årstider har sina egna fanatiska sysselsättningar. Våren innebär sopning. Sopning av grus och resterande löv från hösten och vintern. Jag lovar att deras lilla asfaltsplätt in till dörren är renare än vårt nypolerade köksgolv. De skulle kunna ha middagsbjudning på asfalten, utan att behöva skämmas över ett litet gruskorn.

Sen har jag totalt glömt bort att berätta om deras reflexvästar. Mycket spännande historia måste jag säga! Som vi alla vet så blir det ju väldigt mörkt här i Norrland på vintern. Så det är ju inte så ovanligt att folk går runt med reflexvästar under dygnets mörka timmer, det vill säga, dygnet runt. Men varför man tar på sig en reflexväst för att hämta posten från brevlådan som sitter 3,5 meter utanför ens dörr har jag aldrig förstått mig på.

Kanske ska ta åh köpa dem varsin sån här jacka. Så blir det inte lika konstigt när de tar på sig västen för att hämta posten för då är det ju jackan!!

Kommentarer
Postat av: muminmamman

En läsares bekännelse: Jag hatar att skotta, sanda och usch för att sopa. MEN hacka is är skitskoj. Helst om du har ngn sorts spett. Kanske det är känslan av att få slå sönder och samtidigt utöva ngn form av våld som attraherar mig. Skamligt men snuskfritt. Själv då?

2011-03-04 @ 06:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0