Jump in the pool

Finns det något värre än när Sverige förlorar mot Finland? Nej det gör det inte. Jag är uppvuxen med att man ska hata Finland. Jag drar alla finnar under en och samma kam dessutom. Elaka jag. Men det har vi redan etablerat här på bloggen, att jag är elak. Så nu tycker jag inte att ni ska sitta där med chockade ansiktsuttryck efter ni läst vad som komma skall. För jag ber er som kan ta det här på alldeles för stort allvar att sluta läsa nu.
-
Så här är det; Jag är extremt sportintresserad. Jag gillar att se på idrottsevenemang på tv. När Sverige är med. Annars kan det va. Jag blir nervös och skriker och svär på tvn när det går dåligt. Jag hoppar och jublar när det går bra. Jag är helt enkelt väldigt engagerad. Det här gör också att jag väldigt ogärna ser idrottsevenemang på tv med folk som inte redan vet hur jag beter mig. Så oftast är det bara jag och familjen. Av mamma och pappa har jag lärt mig att man ska hata Finland och Skellefteå AIK. Så det gör jag. Jag hatar Finland mer än Skellefteå AIK. Jag och mamma bad och bad till gudarna att Sverige skulle få möta Ryssland i en final istället för Finland. Vad som helst utom Finland. Men det var ingen som lyssnade. Så det blev Sverige Finland. Ärkerivalerna. Jag och mamma satt ihopkrupna i soffan med varsin kudde redo för en match till döden. Det började bra, det började riktigt bra. Sverige hade definitivt övertaget. Men sen, ja, ni vet vad som hände sen. Jag klarar inte av att skriva om det. Varför? Varför ska Sverige bli tvungna att förlora mot Finland?
-
Nä alltså vet ni vad. Jag tänker inte fortsätta skriva. Jag skrev, men jag raderade. För ingen ska någonsin behöva läsa om mitt hat mot finnarna. Det är alldeles för fult och grovt och elakt. Det får aldrig se dagsljuset. Jag kan gå ut med att jag hatar Finland. Men jag tänker inte fördjupa er i hur mycket! Eller varför.
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0