Qwerty finger

Det har släppts en hel del nya album nu på senaste tiden. Massor av mina favoritband har gjort nya succéalbum och jag är överlycklig. Sen finns det såklart de som inte riktigt lyckats. Jag har lagt ner otaliga timmar nu i veckan på att lyssna igenom de flesta skivorna för att få en uppfattning om vilka man kanske faktiskt ska köpa på riktigt. Sen under tiden jag lyssnat på gamla favoriter har även nykomlingar poppat upp inom min radar. Trevligt! Exempel är brittiska banden Everything everything och Friendly Fires. Båda lite åt de alternativa hållet, favoritgenren alltså. Båda deras album är genialiska. Älskar alla låtar, utan tvekan. Andra riktigt, riktigt bra album är Foo Fighters - Wasting light, Fleet foxes - Helplessness blues och sist men absolut inte minst Veronica Maggio - Satan i gatan. Herregud, jag befinner mig ju i musikhimlen.
-
En artist som jag tycker brukar kunna slänga iväg ena radiohiten efter den andra har precis släppts sin tredje skiva och gjort mig ganska besviken faktiskt. Visst, nog finns det några riktiga clubhits som vi säkert kommer få höra tills våra öron blöder i sommar men de är inte så bra som tidigare låtar. Jag talar såklart om Lady Gaga - Born this way. Inte värd att lyssna på!
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0