Belong

Nu har jag en sådan där kväll igen, en sådan där då jag gräver ner mig djupt in i musiken. Det är helt underbart. Har slösat bort två timmar nu bara av att lyssna och läsa om musik. Lärde mig lite nytt också. Sen hittade jag det här citatet från James Blake;
“I think the dubstep that has come over to the US, and certain producers — who I can’t even be bothered naming — have definitely hit upon a sort of frat-boy market where there’s this macho-ism being reflected in the sounds and the way the music makes you feel. And to me, that is a million miles away from where dubstep started. It’s a million miles away from the ethos of it. It’s been influenced so much by electro and rave, into who can make the dirtiest, filthiest bass sound, almost like a pissing competition, and that’s not really necessary. And I just think that largely that is not going to appeal to women. I find that whole side of things to be pretty frustrating, because that is a direct misrepresentation of the sound as far as I’m concerned.”
-
Jag håller inte riktigt med. Eller, jag skiljer ju väldigt mycket på mainstream dubstep och post-dubstep. Han verkar inte riktigt göra det. Fast, kan ju faktiskt bero på att han kan extremt mycket mer om dubstep än jag och att det i grunden är hans genre. Så han vill ju säkert försöka hålla den borta från att bli mainstream. Det förstör alltid så himla mycket av mysigheten med det. Tycker jag i alla fall. Grejen är den att det finns ju inget bättre än dubstep som är mainstream när man är ute. För då ska det ju gå att dansa till. Därför stör inte inslagen av electro och rave. Eller r'n'b för den delen. Blir ju bara bättre. Men om jag sitter hemma och lyssnar på dubstep så är det sällan mainstream. Då är det post-dubstep. Helt jävla underbart. Har ingen aning om varför jag sitter och skriver det här nu men jag blev bara så himla skrivsugen... Sen tycker jag det är lite kul att jag faktiskt kan erkänna att jag gillar något som är extremt mainstream och GALET hypat. Tror på riktigt det här är det enda.

Kommentarer
Postat av: muminmamman

Haaa Fanny du är rolig att läsa fastän jag inte fattar ett jota om vad du skriver. Men det låter himla bra det du skriver hahaha. Det går genom texten till läsaren att du tycker om det du yssnar på i alla fall.

2011-09-30 @ 07:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0