Cigarettes

Har ägnat otaliga timmar åt att leta musik och lyssnat igenom den och valt ut favoriter och skapat spellistor. Det här är en av mina absoluta favoritsaker att slösa tid på. Jag skrev en gång om när jag gjorde min inspirationsvägg och satt och klippte i tidningar. Det är ungefär samma sak här. Att det är fruktansvärt svårt att ta bort låtar från spellistor. Lika svårt som att klippa ut bilder ur tidningar. Det spelar egentligen ingen roll att jag alltid hoppar över låten varje gång den börjar spela. När jag väl sitter där och ska ta bort den skär det till i hjärtat och jag tänker att jag någon dag kanske vill lyssna på den. Ska jag då måste leta upp den igen? Varför inte bara spara den och hoppa över den hela tiden? Så jobbigt är det väl inte? Jo, det är svinjobbigt varje gång man har hörlurar och måste lyfta fram mobilen ur fickan, starta den, skriva in lösenordet, öppna appen och sen klicka på nästa. Det är svinjobbigt. Sådana här interna krig har jag alltså varje gång jag ska ta bort en ynka låt från en spellista på spotify. Separationsångest. Men nu har jag hållit ett internt krig i ungefär två timmar för att skapa dessa nya fräscha spellistor. Känner mig duktig. En klapp på axeln och en längtan att få ta en långpromenad med ny fräsch musik i öronen.
-

Kommentarer
Postat av: Stig

Har inte du sånna hörlurar som man kan ändra volymen på? Dubbelklicka där i mitten så byter du låt ;)

2011-09-07 @ 09:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0