Te he echado de menos

Okej, så nu har ju alla listat ut att jag fick sämsta möjliga vinterdestination eftersom jag inte skrivit här vad det är. Så, här kommer det.... Jag fick Cypern. Ja, jag vet, jag ÄLSKAR cypern. Det gör jag verkligen. Men inte på vintern. Det är ingen "riktig" destination på vintern vilket betyder att de enda som åker dit är pensionärer som är där minst 1mån och max 6mån. Vilket i sig betyder att jag kommer arbeta på ett, med brist på andra ord, ålderdomshem. Inget illa menat med det. Bara det att jag sökte inte det här jobbet för att ta hand om äldre människor. Jag sökte det här jobbet för att få ha roligt, träffa massor av unga och nya människor. Mitt team på Cypern kommer också endast bestå av 6 personer. Det är alltså 6 personer på HELA ön. Här på Mallorca är vi ca 40st. Det är ganska stor skillnad. Dessutom är 4 av dessa personer som bor på Cypern året om och har familjer där. Så det kommer vara jag och en till tjej. Som jag ioförsig vet vem det är för vi gick Blue Academy tsm... Men ja, jag är helt galet besviken. Det finns ingen chans att någon läste min ansökan. Jag trodde aldrig jag skulle få det jag sökte, men jag var helt inställd på någon Kanarieö, och det hade varit awesome. Istället fick jag Cypern. Jävla skit helvete.
-
Så, nu har jag mitt livs största dilemma framför mig. Åka till Cypern och prova på arbetet där, eller åka hem till underbara vackra Sverige. Jag saknar Sverige helt enormt mycket, jag saknar min familj helt ENORMT MYCKET. Men det är ändå en svår sak att bestämma sig om. Jag har haft roligt här på Mallorca, jag har fått massor av härliga nya vänner och jobbet är för det mesta väldigt roligt. Men, det kommer vara så SJUKT annorlunda på Cypern. Jag kommer träffa en person i min egen ålder, de andra är 35+ och jag kommer endast möta 65+ människor på service. Det finns inget uteliv, isåfall ska jag stå och dansa med håriga,svettiga Cyprioter.... Ja, ni märker ju hur positiv jag är över det här. Och ja, jag har försökt få byta destination och det är tydligen helt omöjligt. Vilket är FUCKED UP.... GAH.
-
Näe, nu ska jag försöka prata om något annat. Min älskade systeryster kommer tillexempel på tisdag. Kommer bli awesome. Sen om mindre än 2veckor ska jag få besöka Sthlm. I fyra dagar har jag semester i favoritstaden. UNDERBART.
-
Btw har vi det förbannat varmt här på la isla bonita. Sjukt härligt. Dock har jag aldrig svettats så här mycket som jag gör nu, idag på välkomstmötet så rann det konstant. Freeeeshhh. Not.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0