Somebody to love me

Här sitter jag och lyssnar på corona-musik och typ diggar det. Det händer sällan mina vänner. Nu var jag ju dock väldigt elak mot corona, men corona är sån här musik för mig. Det är så konstigt det här med radio/corona musik.. Jag kan oftast alla låtar och har hört dem flera gånger, jag tycker oftast inte illa om dem men jag kan i princip aldrig stå för att jag lyssnar på det. Mest för att jag faktiskt inte alls lyssnar på det. Men ibland så slinker det in en och en annan låt från radion. Men intelligensnivån i texterna är oftast så låga att det är det som gör att jag tröttnar. Beatet däremot är oftast störtskönt.
-
Igår på the voice blev Kents låt Utan dina andetag våldtagen. Jag ville gråta av ilska. Visste inte människan att det kanske är den finaste svenska kärlekslåten som någonsin skrivits?? Fyfan. Tur att hon åkte!
-
Sen på tal om radiomusik så upptäckte jag när jag lyssnade mig igenom Rihannas nya skiva att hon helt och hållet snott musiken från The xx´s låt Intro till hennes låt Drunk on love. Jag vill gråta! Jag skäms för The xx ifall de har godkänt slakten!!!
-
- Här om ni vill höra mästerverket i sitt original!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0