Färger på natten

Så försöker vi oss på ett blogginlägg då. Det var ett tag sen sist nu. Så, ganska mycket har säkert hänt... Kan inte lova att jag kommer ihåg allt. Men jag har flyttat iaf, från ett rum till ett annat i vår lägenhet. Rasmus har flyttat till Palma och ska jobba för guide online istället, så då slogs jag och Ida om hans rum eftersom han hade egen toa. Fast, egentligen slogs vi inte alls, för jag sa till Ida att hon absolut fick ta det. Sen visade det sig att samma dag som hon skulle byta rum så orkade hon inte, så då tog jag det. För jag orkade, och det var okej för henne. Så nu har jag fetrummet med fetgarderoben och minitoa. Men det är banimej en egen toa så jag klagar inte.
-
Sen har jag också hunnit ha semester i tre dagar. Familjen har också hunnit vara här i 8 dagar. Det var ungefär det bästa att träffa dem igen. Under våra tre dagar tillsammans så åkte vi runt en massa på ön, solade, åt god mat och umgicks helt enkelt. Första dagen tog jag dem till Cap de Formentor, det är Mallorcas nordligaste punkt och den ligger ca 400m över havsytan. Det är en helt sjukt vacker utsikt därifrån men det visade sig tydligen att alla utom jag var höjdrädda, så de kanske inte njöt lika mycket som jag. Tvingade dock med mig far rar hela vägen upp. Jag hade väldigt roligt åt honom må jag säga. Sen tog vi oss också till Cala Millor, Artá, Cala Bona och Palma. Så nu har jag sett massor av ön. I alla fall mer av öst-sidan.
-
Det går inte att beskriva hur fruktansvärt underbart det var att träffa familjen igen. Vi satt och grät konstant i 30 min. I alla fall jag. Kunde inte få in i min skalle att dom verkligen var här.. Sen hade de med sig en massa underbara saker från Sverige, typ hemmakvällsgodis (som jag förtär i detta nu), svenskt kaffe (ja, man saknar det faktiskt på riktigt), skor, kläder och en hårddisk full med film. Det var ungefär lika hemskt att säga hej då som det var härligt att säga hej. Igår grät jag massor också. Trodde jag skulle må piss idag men det går faktiskt hyffsat bra.
-
Ikväll ska vi spela beachvolleyboll mot Ving. Kommer bli awesome. Vi kommer säkert förlora stort som fan eftersom vi endast har 3 killar och Ving typ endast består av killar, men men, vi kanske inte är så dåliga som jag tror. I och försig sitter de flesta av oss just nu och dricker alkoholhaltiga drycker så bollsinnet kanske störs av det, jag vet inte.. Kvällen kommer avslutas med utgång. Hoppas det blir kuuuuuul.
-
Ni ska bara veta hur bra jag är på danska nuu..
"Hall keft mann og sidde i i hjørnet og lege med din tisseman"
Jag säger bara, skrattanfallet som uppstod efter den meningen..
-
Förlåt har fortfarande inga bilder..

Kommentarer
Postat av: petra

Allt ar sa mycket roligare pa danska ocksa! Aven fast det var en ratt sjuk mening.



Hoppas allt ar bra! Saknar dig!

2012-06-18 @ 17:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0