Put on a brave face

Jag har fått halsontet från helvetet. Jag måste gunga fram och tillbaka och ha ett peptalk med mig själv inför varje gång jag ska svälja. Jag ser ut som ett cp. Jag står för det också! Jag hade skrattat ihjäl mig om jag sett någon annan göra så här. Men jag får kallsvettningar och ilningar i öronen varje gång jag sväljer. FInns det något värre på denna jord än halsont? Eventuellt magsjuka då, men jag har ju aldrig haft det, ta i trä, så jag vet ju inte. Herregud. Det är tredje dagen idag som jag har såhär ont. I onsdags och i går så hade jag också sjukt ont i hela kroppen. Ni vet sådär öm som man blir när man har feber? Så hade jag. Fast ingen feber. Och jag har ju som skrivit förut att jag är väldigt, väldigt dålig på att vara sjuk. Så i onsdags så cyklade jag till Lerstenen och skrev kontrakt på min lägenhet som jag fått!!!! Efter det for jag hem, pluggade och ja, sen sov jag väl lite då, erkänner att jag mådde väldigt dåligt i onsdags, men sen vid fyra så for jag iväg för att göra en tenta. Fick värmeslag inne i tentasalen och det bara rann svett. Extremt ofräscht. Men jag överlevde tentan och sen for jag hem till mamma och pappa där jag fejkade att jag mådde bra och lekte med pappa och lagade mat och försökte verkligen "put on a brave face". Men sen tog smärtan över och då förstod nog mamma att jag faktiskt var ganska sjuk. Så då skjutsade de hem mig. Och i torsdags när jag vaknade hade jag ännu ondare. Om det nu är möjligt. Så då hade jag först tänkt ligga hemma hela dagen men då fick jag dåligt samvete, åt en alvedon och cyklade ner på stan för att äta lunch med systeryster och våran plastsyster. Har inte träffat henne på fyra år. Helt galet vad kul det var att träffa henne igen. Efter vi hade gått runt ett tag tyckte jag att jag var typ frisk, så jag pysslade på hemma och kände inte så mycket av halsen längre, hade tryckt halstabletter som domnar av halsen, så kan ha varit därför. Anyway. Vid 19 kom Rowena och då käkade vi ton med glass och tyckte synd om oss själva, hon är också sjuk. Så jävla gott med glass när man har ont i halsen. Fan.. Nu måste jag svälja igen!! AJ. Är det bara jag eller måste man svälja oftare när man har ont i halsen? Väldigt irriterande. 
-
Åh nu kom mamma med nödproviant! Mer halstabletter och honung och modetidningar. Yeay! Borde ju ta all den här tiden till att plugga men vem vill plugga när man är sjuk liksom? Snaaark. 
-
Vet att My ville höra av Open men jag var ju aldrig på det. For bara på Openklubben på TC. Så det var som en vanlig utekväll fast det var Umeå Open folket som bokat djs. Kvällen var så GALET lyckad. Var länge sen jag hade så kul när jag var ute. Träffade massor av trevligt folk och dansade till sjukt bra musik. Jag älskar festivalstämningen. Varför ska folk bara smälta fram då? Varför kan man inte alltid vara sjukt social? Det finns fan inget bättre än människor som är galet sociala. Love it. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0