Sommaren då Fanny växte som person; del 5

Är det bara jag som tycker det är lite, lite irriterande att det alltid blir soligt och bra väder på kvällen? Sådär vid 18-tiden då jävlar blir det sommar. Idag är det dock fortfarande ganska kallt.. Men om man sitter inne och tittar ut så ser det i alla fall ut som sommar.. Jag tycker vi ska få ha lite mer sommar mitt på dan också. På morgonen också. Så man kan ha barbent och fina klänningar och kjolar på sig. Det skulle göra mig så himla GLAD. Jag är på väldigt bra humör nu förtiden men ändå. Fan vad trevligt det skulle vara.
-
Ikväll hade jag i alla fall tänkt berätta lite mer om mina bakslag. Igår hade jag en riktigt dålig dag. Jag blev röd av ALLT jag sa. När jag pratade med familjen.. Då förstår ni ungefär på vilken nivå det här ligger på. Så himla sjukt. Vi typ pratade om mat och jag blev illröd. Inte friskt nånstans. Som tur är låtsas de som ingenting för liksom, vad ska jag göra? På kvällen fick vi besök av gamla bekanta och varje gång jag skulle svara på frågor eller i överhuvudtaget säga något så blev jag röd. Blev less. Idag i butiken så kom det in en ÄCKLIGT snygg kille och jag kände att jag blev röd innan jag ens hade hunnit säga "Hej, kan jag hjälpa dig med något?". Usch. Pinsamt. Ond cirkel igång. Var röd ett bra tag efter det. Sen hade jag några besserwisser-moments idag som jag inte är stolt över. Så himla onödigt. Eller.. Det var inte besserwisser utan mer, vad heter det? Typ översittaraktigt. Jag pallar inte mig själv ibland. Jag hoppas verkligen inte att folk tänker på hur eller vad jag säger allt för ofta. Jag kommer ju alltid ihåg allt jag sagt så det liksom spelas på repeat i mitt huvud tills jag har bestämt mig för att jag nog inte kan prata alls med den där personen igen för med det tonläget jag sa det så förstördes ju all självförtroende den människan hade... Typ. Sen visar det sig att personen i fråga aldrig ens reagerat. Ni hör ju hur sjukt självupptagen jag låter.. Är.. Haha. Fast, jag sätter aldrig mig själv i bra situationer så jag vet inte, jag blir ju i alla fall inte självgod. Förstör snarare för mig själv. För några dagar sen så fick jag frågan vad jag var bra på. En uppriktig fråga som inte ville sätta mig i skiten utan mer ville veta. Ni vet? Det var hemskt. Jag kan inte komma på vettiga saker då. Men jag tycker ändå man ska tycka att man är bra på saker och att man ska va stolt över saker man är bra på. Det är inte att vara självgod eller egocentrisk utan bara nöjd med sig själv. Vore fett. 
-
Jag jobbar på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0