Hur kan du tro på evig kärlek?

Så jag gav det ett försök. Det här med power-kvinnor i musikvärlden. Ni vet, Beyonce? Ja, hon är ju relativt känd. Jag lyssnade på hennes skiva, den som heter 4, i ungefär fyra minuter. Det är just och pass en låt. Mmm.. Sen fick det va nog. Det var inte dåligt. Det var inte det. Det var bara inte min genre. Varför jag lyssnade på Beyonce? Jo, det ska jag berätta för er. Det är nämligen så att jag läste ett kort, kort inlägg idag på tumblr, om folk som mig. Som liksom har ganska starka och kanske brutala åsikter vad gäller musik och film och sådant där kulturellt. Och som liksom tycker att sånt där mainstream det är fan inte okej att lyssna på. Eller, jag tycker man får lyssna på precis vad som helst. Men mina åsikter kan ibland framstå som om man är helt pantad om man lyssnar på sånt. Så jag läste alltså ett inlägg där det stod "We've all listened to embarrasing music so stop lying and shut the fuck up, you're no better than the rest of us." Det fick mig i alla fall att tänka på att jag kan framstå som en person som tror att jag är bättre än andra på musik och vad som ska lyssnas på för att man ska vara "cool" inom musikvärlden. Så är det verkligen inte. Jag ÄLSKADE Britney Spears när jag var liten. Totalt grät varje gång hon släppte nya singlar och skivor och ja, jag har fortfarande kvar alla skivorna. Jag lyssnade mycket på Spice Girls också. Och Aqua och sådant där annat som man (jag) inte lyssnar på idag. Jag gillade Simple Plan och Sum 41 och dom där andra fjortispunkbanden som fanns förut, finns fortfarande? Jag vet inte. I alla fall. Det jag vill säga är typ att jag försöker bättra mig. Musik är till för att lyssnas på och man får lyssna på vad fan man vill. Jag bryr mig inte om vad andra lyssnar på och jag lyssnar på det jag tycker är bra för att JAG tycker det är bra. Punkt. 
-
Sen kan jag ju inte påstå att jag hittar all musik helt av mig själv och att jag inte påverkas av vad människor jag umgås med lyssnar på, det kan jag inte. Jag påverkas sjukt mycket av min omgivning. Så, kan avsluta detta übertråkiga inlägg med att säga tack till alla er som någon gång hjälpt mig hitta artister/band som jag idag älskar. Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0