Sommaren då Fanny växte som person; del 2

Tack vilka fina kommentarer! Det värmde
-
Så nu har jag alltså levt med min nya växa-som-person-utmaning i tre hela dagar. Det jag kommit längst med är att inte bli pionröd. Det är lite Lotta på Bråkmakargatan-tänk över min taktik där. "Om jag har bestämt mig för att inte ta den, så TAR jag den inte" fast "Om jag har bestämt mig för att inte bli röd så BLIR jag inte röd". Jag fick mig en riktig utmaning i tisdags, eller egentligen två riktiga utmaningar då det uppstod två situationer som jag vanligtvis hade blivit extremt röd i. Den första var på jobbet då en EXTREMT snygg kille kom in och liksom borrade fast blicken i mina ögon och frågade en fråga. Jag tänkte "Nu, snart kommer det hetta till så kommer jag stå här som en riktigt fjant med illrött ansikte" men så stålsatte jag mig och spelade iskall och svarade bara enkelt på frågan. Herregud. Vad var det för sak? Gick ju hur fint som helst. Var helt skakis efteråt. Killen var ju tagen från en fucking modellkatalog. Dreggel. 
Situation två kom då jag stod i kassan på Monki och tjejen som jobbade där började snacka om plagget jag köpte och typ att det har gått som smör i solsken och jag kände att fan vad trevlig hon var då, nu ska jag prata tillbaka och inte bara stå här som ett fån och le. Så jag snackade på och tänkte att "Skit nu blir jag snart sådär röd i ansiktet igen" men ICKET. "Om jag har bestämt mig för att inte bli röd så BLIR jag inte röd" är ju en riktig vinnar taktik. Love it. Har trots mina vinster haft lite set-backs men det är sånt man får leva med. Kan ju inte bli av med mina faults redan efter tre dagar. 
-
To be continued.. 

Kommentarer
Postat av: My

Jag inväntar del 3 med spänning!!!

2013-07-10 @ 17:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0