Don't you wanna go?

Åh vilken trevlig utmaningsdag. Vart jag vill resa någonstans? Det finns alldeles för många ställen som jag vill resa till för att kunna välja ett. Men en drömresa är en eurotrip. En riktig tågluffning. Då skulle jag besöka alla ställena i Europa som jag alltid drömt om att få åka till. T.ex. Berlin, Köln, Nice, Amsterdam, Wien, Prag, Rom, Milano, Venedig och kanske Aten. Som ni ser skulle jag ju behöva ha åtminstone en månad på mig. Jag skulle självklart slänga in flera städer jag redan besökt också, som t.ex. Paris och Barcelona. Två underbara städer som jag absolut skulle åka tillbaka till. Jag har tusen andra ställen jag också måste besöka innan tiden är ute. Irland är ett land som lockar förvånansvärt mycket. Liverpool är den staden i England som lockar mest nu, det skulle vara otroligt ballt att åka dit. Kina. Australien. Sydafrika. Argentina. Ja, you name it. 
-
Om man ändå hade lite mer tid över och lite, lite fetare bankkonto så skulle jag ju börja beta av denna lista. Europa är ju enklast. Varför åker man inte på fler weekendresor? Så himla enkelt egentligen. Någon som är sugen på att följa till Berlin? Eller Dublin? Vore fett. 
-
Det jobbiga för mig med resor är att jag är så flygrädd. Nej, rädd är fel ord. Orolig. Jag är flygorolig. Men efter att ha flugit så mycket som jag gjorde under 2012 så borde det ha släppt lite i alla fall. Hoppas jag. Får vänta och se. Den enda inbokade flygresan jag har hittills är till Stockholm i April. Systerhelg i hufvudstaden väntar. Längtar!
-
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0