Give me nothing

Åh nu kom jag till den utmaningsdag som jag fruktat!! Vad mitt drömyrke är. Pratade med en klasskompis om det här igår. Slutade med att jag kände mig som universums tråkigaste människa. Tror inte riktigt det var målet med konverstationen men det blev bara så. Vi försökte lista ut vad jag skulle plugga till. Och så kom frågan; "Vad ville du bli när du var liten, vad hade du för drömyrke då?" Och allt i mitt huvudet blev bara blankt. Jag kommer inte ihåg om jag ville bli något.. Eventuellt så ville jag kanske bli frisör. Men tror faktiskt den drömmen började först på högstadiet. Åh vad irriterande. Så istället för drömyrke försökte vi lista ut vad jag hade för hobby. Så hände exakt samma sak där. Jag har ingen hobby. Så sjukt tragiskt. Blir ju deprimerad bara jag tänker på det. Men enligt min klasskompis så är det inte alls ovanligt att just tjejer inte har en hobby medans killar åh andra sidan alltid har en hobby eller fler. Men det hjälpte inte direkt för att få mig på bättre tankar. 
-
Så, jag har inget specifikt drömyrke. Mycket tragiskt. Men, jag har några kriterier som jag skulle vilja att mitt drömyrke innehöll. Och nu när ni läser detta och ni kanske förstår vilket yrke det är jag syftar på, så kommentera för h-vete!! Kriterierna är;
- Jag ska träffa mycket människor 
- Jag ska ha möjlighet att resa sjukt mycket (med jobbet)
- Gärna också möjlighet att placeras på ett utlandskontor fast med samma yrke
- Helst inte så stillasittande
- Gärna något halvt kreativt 
 
Ja det var väl typ det jag hade. Så om det för er nu började klarna så SKRIIIV. För här är det inte så klart. 
 

Kommentarer
Postat av: muminmamman

Sjuksköterska / Läkare utan gränser...
Men... var det du som inte tålde se blod...?

2013-03-20 @ 20:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0