Now is exactly the time

Jag spenderar way to mycket tid på att komma på rubriker...
-
Är det något jag verkligen älskar så är det böcker. Tyvärr så har jag bara perioder under året som jag läser, tex, julen och sommaren. Men sen jag började läsa den här engelska kursen på universitetet så har jag liksom blivit tvingad att läsa. Så jag har lyckats läsa 10 böcker på 10 veckor. Bara sådär. Och nu fortsätter jag och bara matar, och jag älskar det. Läser för det mesta på engelska men läste precis ut Fredrik Backmans bok; En man som heter Ove. Den var helt hjärtskärande bra. Jag grät och skrattade och hade hjärtsnörp och önskade så att den aldrig skulle ta slut. Backman är min gud. Jag önskar att jag var så bra som han är med ord. Att jag kunde förklara bättre och använda mer coola adjektiv. Det kan jag inte. Jag har ett för dåligt svenskt vokabulär. Det ska jag jobba på. 
-
Förlåt, ifall jag varit lite borta härifrån. Jag har varit borta från allt annat också. Min hjärna går på högvarv och jag är nära härdsmälta hela tiden. Jag vill inte gå till skolan längre och jag vill inte göra något alls. Jag vill ha sommar och jag vill ha lediga dagar och sol och värme konstant! Det är vad jag vill. Sen får vi se vad verkligheten ger mig. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0