För sent för edelweiss

Ha.kan Hellstro:m <3

Jag fick Håkans nya CD av mamma igår, TACK!! Jag ÄLSKAR Håkan.. Helt galet vad bra han är.. Alla som inte gett honom en chans kan inte komma åh säga att han är dålig. Okej, jag kan hålla med om att han kan sjunga falskt ibland, men det är en del av hans chans. Det är inte sommar förrän man lyssnat på Håkan, det är sant!! Han ska va med på skansen ikväll, jag ska sitta klistrad såklart <3

Nu ska jag fortsätta mina recension..

Hairspray är skriven av Leslie Dixon (2007) och John Waters (1988) och regisserad av Adam Shankman.
Den handlar om Tracy Turnblad som är en riktig livsnjutare som älskar att dansa. Hennes stora dröm är att få vara med i corny collins show som spelas in just i hennes stad. En dag  när hon och henns bästa kompis Penny tittar på cornys show berättar de att en tjej ska hoppa av i 9 månader och att hon behöver en ersättare. Tracy ser chansen och far dit nästa dag för att provdansa. När de som jobbar med programmet ser henne börjar de skratta och mobba henne för hennes vikt och hon blir utkickad direkt. Hennes dröm krossas på bara några sekunder. En dag får hon kvarsittning och hamnar bland alla so dansar på negerdagen och de lär henne en dans som hon senare visar upp framför corny på skolbalen. Helt plötsligt är hon en regelbunden dansare på the corny collins show. Hennes nästa mål blir att vinna Ms teen hairspray tävlingen mot den trefaldiga vinnaren Amber Von Tussle.

Underbara låtar i den här filmen, en musikal för er som inte visste det redan, jag njuter när jag ser den. Man blir jätte glad av den, eller jag blev iaf första gången jag såg den. Inte nu längre, jag tror jag har sett den för ofta.. Men den får ändå 4,5F av mig

Sista filmen då.

Guldkompassen är skriven av  Chris Weitz, baserat på romanen skriven av Philip Pullman. Chris Weitz har även regisserat filmen. 
Den handlar om den föräldralösa flickan Lyra Belacqua som bor på ett internat där hennes bästa kompis plötsligt försvinner men Lyra vet redan att han har blivit slukad av slukarna. Zigenar barn och föräldralösa barn har nämligen försvunnit en efter en den senaste tiden. Lyra bestämmer sig för att ta sig till Norden där hon ska försöka hitta sin bästa kompis och de andra barnen och rädda dom, och såklart så vill hon veta vad de gör med barnen. Med på sin resa har hon en guldkompass som endast hon kan läsa av. Kan den verkligen hjälpa henne på hennes resa?

Filmen var... krånglig, jag tyckte inte alls att den var bra. Usch, fast jag fattade typ inte mycket heller. Det roligaste var deras daimonds, alla djuren som människorna hade. Det var typ som deras själv hade en egen kropp att leva i. Lyras daimonds röst spelas av Freddie Highmore, som vi alla känner ifrån Kalle och chokladfabriken och Spiderwick.. Anyway den får 1F av mig.. SE DEN INTE !! haha

xoxo 

Kommentarer
Postat av: tova.

tack:)



hehe jag har inte sett guldkompassen men jag har läst boken och kan hålla med om att den är sjukt krånglig :P och det finns en fortsättning som är ännu krångligare x)

2008-06-24 @ 13:16:09
Postat av: Sanna

Hejhej, vad gör du på söndag? :)

2008-06-24 @ 17:49:47
URL: http://stmr.blogg.se/
Postat av: My

hahah kreativt sätt att skriva ha.kan hellstro:m på...

2008-06-24 @ 21:52:04
URL: http://mycreative.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0