Berätta hur du gör

Jag pluggar till högskoleprovet igen. Jag hade svurit att aldrig göra det igen. Men jag måste vara ärlig med mig själv, högskoleprovet var en av de roligaste grejerna jag gjort som haft med utbildning att göra. Så jag tänkte, vadfan, jag gör det igen. Förhoppningsvis med ett bättre resultat. Ibland funderar jag på om det är något fel på mig. Jag tycker det är förbannat roligt att lära mig nya saker, onödiga saker. Min dröm är att vara lika allmänbildad som min farbror. Han är lite som min idol, intellektuellt sett. En gång när han var på besök hos oss bestämde vi oss för att spela trivial pursuit. Jag och Farbror parade ihop oss och slog högsta talet på tärningen så vi fick börja. Jag kan ju bara tillägga att de andra laget inte ens fick börja innan vi hade fått alla tårtbitarna, och lämnat tillbaka dom. Så bra är han. Inte fel på en enda fråga, oavsett kategori. Vilken jävla dröm!
-
Nu kom jag av mig lite, jag skulle berätta om några nya ord jag lärt mig. Det första är rösa. Det betyder att utmärka eller visa en turistled. Nu brukar det ju vara så att när man lär sig nya ord så brukar de fastna bättre om man också lär sig använda dem i meningar. Så jag frågade pappa;
"Har du rösat någon gång?"
Hans svar?
"Va? Rövsaft?"
Det är tydligen svårt att höra skillnad på rösa och rövsaft. Prova ska du se! För jag provade fråga mamma också och hon svarade precis likadant. Fast, det kan ju också vara så att min familj har lite fetisch för rövsaft, så det liksom är det första man tänker på direkt någon börjar ett ord med rö... Vad vet jag?
-
Det andra ordet är attiskt salt. Det första man tänker på är en sorts salt, eller hur? Men, icke sade nicke. Det betyder att dra ett fint skämt, eller att ha en lite udda kvickhet. Hur man nu kan dra ett fint skämt? Det kan ju knappast vara roligt. Alla som känner mig vet ju att om man vill få mig att dra på smilbanden så måste skämtet innehålla något under bältet. Annars är det helt enkelt inte värt. Det har jag ärvt av mamma. När hon fick höra om attiskt salt och vad de betydde sa hon;
"Så kan man inte säga om mig. Snarare att jag har grovt jävla attiskt salt i min mun".
Stockholm imorgon med Rowena. Jag vet vart jag ska dra om jag vill ha tag på lite knark i alla fall.
"JAG VILL KNARKA"
Favoritcitatet, eller hur stig?

Kommentarer
Postat av: Stig

Hahahha du får mig alltid att dra på smilbanden! Hahah bästa citatet!

2011-02-04 @ 09:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0