Sommaren då Fanny växte som person; del 1

Jag har bestämt mig för att försöka bli mer så som jag vill bli. Eller, jag SKA bli så som jag vill vara. Vara den där personen som JAG vill vara. När jag kom hem från min utlandsvistelse så kände jag mig som en ny människa. Jag var Fanny 2.0 om man så vill. Jag var inte lika blyg, jag visste att jag kunde om jag ville och så vidare. Men så gick tiden och Umeå åt upp mig igen. Jag blev Fanny 1.0 igen. Jag fick tillbaka all min dåliga självkänsla, jag blev återigen extremt blyg och jag började känna mig extremt osäker i alldeles för många situationer. Så imorse när jag skulle börja mitt nya liv med morgonträning så fick jag en uppenbarelse. Or not. Men jag blev fan less på mig själv. Så NU, nu jävlar ska jag ändra mig. Det här har jag dock tänkt flertaligt gånger och inget har skett. Varför? kan man fråga sig. Jag kom då på den briljanta idén att utelämna mig här. Så jag liksom har vittnen och någonstans att skriva ner mina misslyckanden eller framgångar. Vad vet jag. Jag kände att jag bara behövde ett ställe där jag fick lite push ifrån. Även om ingen säger något, så ser jag ju att folk ibland läser. Såååå.. Nu jävlar ska här avslöjas saker om mina innersta tankar. *Host* överdrivning. Jag vill ju fortfarande ha ett privatliv. Men, äsch, ni fattar.
-
Så här kommer då punkterna jag vill förändra:
1. Jag vill sluta bli pionröd varje gång jag blir generad. Jag är ÖVERTYGAD om att det går att träna bort för jag har inte haft så här hela mitt liv. Det är ny jävla skitsak jag har börjat med. Det här med att bli röd i ansikten. WHY? Så här ska slutas upp med det. Hur, undrar ni nu? Jo, jag har en väldigt god vän till mig som sa att hon haft samma problem men jobbat bort det genom att hela tiden göra saker hon visste hon skulle bli generad av men ville göra.. Så hon liksom utsatte sig för jobbiga situationer. Sa saker hon ville säga fast det blev jobbigt. Vad vet jag. Here goes i alla fall. 
2. Sluta bry mig om vad andra tänker om mig. Vem fa-an tänker på mig liksom? Om du inte gillar det du ser så behöver du fan inte titta. Eller nått i den stilen.
3. Sluta vara en besserwisser. Sluta rätta folk när det inte behövs och sluta säga arroganta saker. Det här kan bli svårt. Men jag stör mig själv på den här punkten. Så jag ska sluta.
4. Försöka bli lite mer impulsiv. 
5. Bli mer framåt. Vara den personen jag vet att jag är. Pratglad och obrydd!
-
Vi börjar så. Sen ser vi vad som händer. Tack för att ni läser detta... 
 

Kommentarer
Postat av: My

Jag ville bara säga att jag tror på dig :)

2013-06-25 @ 10:22:36
Postat av: T

Heja!

2013-06-26 @ 08:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0