A study in economics

Fy tusan vad tråkigt det är med ekonomi.
Jag läste igår om våra val som vi ska göra nästa vecka för årskurs 2, vår profil, eller ja. Och jag vill läsa språk inriktningen, kollade upp vilka kurser man ska gå då, nämen hej säger jag bara till den lilla jäveln ekonomi. Varför, vad har det med språk att göra? Blääääääää...

Näe, nu ska jag sluta tjata på ekonomi och skriva om filmen som vi såg klart idag på historian. Gladiator.

Den är regisserad av Ridley Scott. Huvudrollsinnehavare Russell Crowe, Joaquin Phoenix och Connie Nielsen. 
Handlar om spanjoren Maximus (Crowe) som jobbar för kejsaren Marcus Arelius, han är generalen i roms armé. Kejsaren ska snart dö och ska utnämna en ny kejsare, han har en son Commodus (Phoenix) som är helt säker på att de ska bli han. Men kejsaren väljer Maximus istället och innan själva kröningen för den nya kejsaren blir Marcus mördad av hans egen son, så att Commodus automatiskt blir den nya härskaren. Istället för att jobba under Commodus bestämmer Maximus att han ska åka hem till sin fru och sin son. När han vänder ryggen till Commodus väntar hans nya öde, som slav. Han blir köpt och snart är han den ultimata gladiatorn.

Okej, jätte dålig sammanfattning, men det har aldrig varit min starka sida. Vem bryr sig, se den bara. Världens bästa film, typ. Men i alla fall en av de bästa, jag rös hur mycket som helst på slutet.

5F utan tvekan på Gladiator.

Lyssnade på Rooney imorse på bussen. Dom är hur bra som helst, hörde dem först i ett avsnitt av O.C i  säsong 1. När Oliver fixar in dem på deras konsert, "Shakin". Jag har inte hela deras CD, men en del av den, och den är riktigt bra. Sorry, Sorry låten är så sjukt medryckande att man bara sitter där och ler, även om den kanske inte alls är så glad, jag syftar på texten, men vad gör man. Älskar den bara.

xoxo

Kommentarer
Postat av: myyyysisissiiisisiissi

I'm shakin är ju mkt mkt bättre än sorry, sorry :P

2008-04-02 @ 11:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0