Yep, I´m back

Haha, jag hittade en artist som hette fabolous, undrar om det är jag som stavat fel på mitt namn, äsch spelarroll. Coolt var det iaf.. NOOOT!

Nu ska jag recensera en SVENSK film, hör och häpna. Ioförsig suger jag på att recensera, men who cares, roligt är det iaf att få skriva om något annat än mitt übertråkiga liv...

Filmen heter Fjorton Suger och den är skriven av Martin Jern som även regisserade den tillsammans med Filippa Freijd.
Den handlar om fjortonåriga Emma som är påväg att byta gäng från sitt eget flickgäng till sin äldre brorsas coola partygäng, vilket brorsan är mindre glad över. På den första festen hon blir bjuden på blir hon sjukt full och brorsans kompis Patrik våldtar henne efter hon deckat. Allt förändras i Emmas liv, hennes kompisar tycker hon har blivit konstig och Markus (brorsan) börjar fatta att något hänt. Under tiden träffar hon skataren (hur stavas det?) Aron och tillsammans med honom lyckas hon ta sig ut ur skalet och tillbaka till den nära relationen hon haft med sin brorsa.

HAHA, guuud vad jag suger på att skriva om den. Inte för att typ ingen sett den, den är ju asgammal, men ändå. Jag tror jag ska börja läsa kurser på hur man recenserar en film.

I alla fall så tycker jag egentligen inte om  svenska "fjortisfilmer" som alla handlar om den lilla oskyldiga flickan som blir våldtagen och hur allt bara skiter sig och sen hur "jävla" tuff hon är när hon äntligen vågar stå upp för sig själv, men den här filmen är faktiskt helt okej. Jag gillar den karaktären brorsan har, beskyddande och orädd för att skapa konflikter. Det skadar ju aldrig att han är sjukt söt också. Sen så blir ju en hel massa scener galet pinsamma också, men det blir det alltid i sådana där filmer. Det ogillar jag starkt, jag skäms alltid hur mycket som helst då. Men, den här filmen får faktiskt hela 3F, vilket är typ det mesta jag någonsin skulle kunna ge en svenskfilm tror jag.

Jag orkar inte skriva vilka som spelar i filmen eftersom det är helt okända personer som säkert bara spelat i den filmen.

Jag har btw klippt min allra första kund, hehe, ett steg närmare drömmen att bli frisör.

xoxo

Kommentarer
Postat av: Anonym

vem har du klippt? :)

2008-04-27 @ 20:51:11
Postat av: My

vad roligt det där med klippningen :)

2008-04-27 @ 23:03:31
URL: http://mycreative.blogg.se
Postat av: Emmyt

Jag tycker att Fjorton sugär är bra jag med bordern gör ju filmen helt underbar ju!!

Vem var det du klipte??? vart det bra??

2008-04-27 @ 23:12:04
URL: http://tymme.blogg.se
Postat av: Sanna

Du har väl inte ett übertråkigt liv!! Det händer ju en massa intresant!
Kul, vem har du klippt? :)

2008-04-27 @ 23:14:35
URL: http://www.stmr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0