Kärlek är ett brev skickat tusen gånger

Håkan Hellström är verkligen min Gud. Hans låtar går rakt in i hjärtat och jag får rysningar över hela kroppen. Är det någon jag verkligen vill krama om och tacka för att den finns så är det han. Jag läste precis en fyra sidor lång artikel om honom i aftonbladet och allt han säger om hur han ser på livet är precis vad jag skulle sagt, om något finare och mer filosofiskt. Underbara människa!!!
"Tror du på Gud?
- Ja, jag hoppas innerligt att det finns en gud. Religion är bara dumt, men låt oss hoppas att det finns en idé bakom det här kaoset."

"Vad är du mest rädd för?
- ...Och att allting bara släcks. De här katastroffilmerna som är överallt nu berör mig något så fruktansvärt hårt. De går rakt in. De slutar alltid lyckligt men jag är redan mentalt förstörd när slutet kommer. I mitt huvud är det bara: Jorden kommer att gå under, det här är den mest verkliga film jag någonsin sett."

"Meningslösheten"


När den dagen är kommen, ska jag besöka din grav

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0