Wheels

För någon dag sen såg jag en film som heter vicky, christina Barcelona och den var hur vacker som helst, i färgerna, scenerna och allt annat än historien. Den var mer, jaha? Men något i den berörde ändå, definitivt en film som får en att tänka efter lite extra på hur man själv är, jag var nog en blandning av både vicky och christina. Den är sevärd om man vill se vackra miljöer och frestas att själv åka på en två månader lång semester till ett främmande land med sin bästa vän.
Igår såg jag The bucket list, och ja, det rann en tår eller två. Men jag trodde den skulle vara mycket bättre. Känns som en film man endast ser för att man har absolut inget att göra eller för att ens föräldrar vill se den.
Och så till den tredje filmen jag sett i veckan, Good bye Lenin! Jag såg den på tyska, utan text. Ärligt talat har jag inte snappat upp så många detaljer men själva helheten var ju ganska självklar. Riktigt bra film faktiskt. Och den är med i 1001 filmer du måste se innan du dör. Yeay me. Nu har jag snart bara kvar 960 filmer att se. Det går snabbt. Eller?? Hehe. Det blir att köra ett maraton med massa Alfred Hitchcock filmer snart, han har med kanske 10st i den där boken.
Shibby

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0