Ge mig ingen vit skit ge mig afrobeat

Open är över. Det känns helt galet tomt och helt galet skönt. Jobbade 12 timmar i streck både torsdag och fredag. I lördags jobbade jag på skoC i fem timmar, sen tog jag "ledigt" från open i tre timmar och for dit igen på kvällen för att röja runt med Martina och Linda istället för att göra någon nytta. Idag har jag varit där för att städa, dock fanns det inte alls mycket att städa. Mer bara saker att flytta från ett rum till ett annat. Väldigt nödvändigt! Jag har för första gången jobbat ordentligt under en open-festival. Dock körde jag light-versionen utan alkoholintag!
-
Moneybrothers inhopp var kanske festivalens bästa framträdande. Hur underbar är inte människan?? Han blir uppringd klockan 11 på morgonen och får en förfrågan att spela på Open samma kväll och så sägar han ja. Lovehim! Bästa låten var definitivt hans version på Eldkvarns "Full för kärlekens skull". Helt sjukt. Zola Jesus var också förbannat bra. Hon lät exakt som på skivan. Måste erkänna att jag hade mina tvivel men hon levererade nått så galet! Hade rysningar genom hela spelningen. Sen kan jag också meddela att Krunegård var mycket bättre än förväntat, Simian Ghost detsamma. Ett tips vid trötthet - Dansa dig svettig till Slagsmålsklubben! Glasvegas däremot levererade inte. Dom var helt ok, men inte mer.
-
Har massa roliga anekdoter från förvirrade besökare och fulla artister men jag orkar inte mer. Vill bara sova och drömma om ett land som inte är Sverige!
-
Mediokra Glasvegas.
Underbara, älskade Moneybrother.
Simian Ghost.
Tvspelsmusik med SMK!!

Kommentarer
Postat av: T

Danke! ;D

2012-04-02 @ 15:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0