Just like the movies

Jaha, tre svar fick jag, med tre likadana svar. Alltså ska jag recensera alla filmer jag ser under en vecka. Fast om jag sett en film som jag redan recenserat orkar jag inte skriva om den igen.. Jaha, det blir 4 filmer idag dåe!!

Bring it on: In it to win it
Skriven av: Alyson Fouse & Elena Song
Regisserad av: Steve Rash
Filmen handlar om två konkurrerande cheerleadinglag som under några veckor på sommarlovet är på samma cheercamp där de tränar tillsammans med massa andra lag inför en stor tävling i slutet av lägret. Ena laget. The Jets, har vunnit tre år i rad och nu är det andra laget, The Sharks, mer taggade än någonsin på att vinna. Redan första dagen på lägret träffar Carson, Sharks kapten, snyggingen Penn som visar sig vara en Jets cheerleader. Ska lagens hat mot varandra komma ivägen för kärleken och vad händer när båda lagen skadar sig? 

Carson spelas av Ashley Benson som ni säkert sett som Jenny i gossip girl eller som den lilla tjejen i Grinchen, vilket jag tycker är mycket irriterande för, hon ska inte vara sådär bitchig eller sådär, cheerleadingaktig. Och Penn spelas av Michael Copon som spelar Felix i OTH och det stör ännu mer att han är värsta cheerleadern i den här filmen. Så jag kunde inte sluta tänka på att de bara var fel skådisar i den här filmen, det finns andra skådisar som kunnat göra det tusen gånger bättre och jag hade sluppit bli så sjukt irriterad. Men, en bra Bring it on film var det väl. Man måste ju se alla.. Det finns fyra för en som inte redan visste det!

Juno
Skriven av: Diablo Cody
Regisserad av: Jason Reitman
Filmen handlar om 16 åriga Juno som blir gravid med sin bästa kompis Bleeker. Hon bestämmer sig för att adoptera bort barnet och tillsammans med sin kompis Leah väljer hon ut ett till synes perfekt par, Vanessa och Mark Loring. Under de nio månader hon bär barnet hinner mycket hända, och många känslor bubbla upp...

Filmen var UNDERBAR! Jag älskar den, skönaste musiken, skönaste replikerna och skönaste karaktärerna. Michael Cera som spelar Bleeker är så himla söt, typ min nya kändiscrush, och Olivia Thirlby är helt enkelt bäst. (Hon spelar Leah) Se den om du inte redan sett den!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ladder 49
Skriven av: Lewis Colick
Regisserad av: Jay Russell
Filmen handlar om brandmannen Jack Morrison som en dag får jobb på brandstationen i Baltimore. Där blir han lärling till veteranen Mike Kennedy som även är chef över brandstationen. Under åren utvecklas Jack till en av de bästa brandmännen på stationen samtidigt som han startar familj med Linda som hans bästa vän hjälpte honom fixa. En dag förlorar han sin kompis i en eldsvåda och bara några år senare skadas han allvarligt av het ånga. Snart börjar han ifrågasätta sitt jobb och funderar på att byta till ett kontorsjobb. En dag rycker dom ut från brandstationen då de fått ett larm om att ett 20-våningshus börjat brinna. Jack hinner just och pass rädda en man innan han själv följer med ner i ett ras som förflyttar honom till våning 12. 

En sådär film. Finns inte så mycket att säga. Shiet, helt galet, jag vet seriöst inte vad jag ska säga om den. Det är helt blankt! 

Pearl Harbor
Skriven av: Randall Wallace
Regisserad av. Michael Bay
Filmen handlar om barndomsvännerna Rafe och Danny som tillsammans blir stridspiloter under andra världskriget. En kväll träffar de sjuksköterskan Evelyn och Rafe faller direkt för henne. De blir tillsammans men bara fyra veckor senare berättar Rafe att han ska åka till England för att hjälpa till som stridspilot i andra världskriget. Samtidigt som han åker blir Danny och Evelyn transfererade till Pearl Harbor. När Danny en dag får beskeddet att Rafe blivit dödad åker han till Evelyn för att berätta. Den bästa kompisen och flickvännen finner varandra och snart vänds hela livet upp och ner när Japanerna plötsligt dyker upp i Pearl Harbor. 

Bra film! Den är typ asgammal och alla har typ sett den, så jag orkar inte skriva så mycket mer om den. Förrutom att Josh Hartnett är hur bra som helst i rollen som Danny, och att han förövrigt är hur bra som helst, i alla sina roller. Speciellt i Crazy in love.. Den måste ni se!!!



Jag är föööörkyld !! Erat fel Tovis å Mysis!

Dagens låt:
So What - Pink

So, so what I'm still a rock star
I got my rock moves

xoxo

 

Kommentarer
Postat av: Emmy

Jag håller med om att juno är sååå sjuuukligt bra!!

2008-08-31 @ 22:25:35
URL: http://tymme.blogg.se/
Postat av: tova.

määh. inget vi kan göra något åt.

2008-09-01 @ 16:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0