Where are you christmas?

Åh jag fick jätte lust att se Grinchen när jag fick låten som jag har som rubrik på hjärnan.. Men jag har bara grinchen på VHS och då är det asdrygt för våran VHS är störd och blir brusig hela tiden... Men jag får väl se den när den går på tv vilket borde vara snart! Den går alltid jue

YEAY JULLOOOOOOOOOOOOOV inge mer skola nu from idag till 12 jan, ja SR du vann, men jag trodde seriöst att vi skulle börja 14, men det är en onsdag, vi börjar på måndag istället!! Anyway, fortfarande ganska långt lov tycker jag.. Det var astragiskt idag på avslutningen för våran favoritlärare ska sluta, ioförsig var han bara en vikarie, men seriöst han var bäst och roligast! Stackars lilla LM..

Jag är kär i Håkan Hellström, han är seriöst den finaste låtskrivaren som finns, jag dööör av hans låtar.. Vackraste poesin ever! Fast typ hjärtskärande också, nästan alla handlar om något deprimerande men det är så himla skönt att lyssna på texterna för de påminner om saker... Här är mina favorit meningar i några av låtarna!

"De kunde säga vad som helst till mig, de kunde dra åt helvete
men ett enda ont ord om dig har alltid fått mig upp i ringen" -
Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din (Försent för Edelweiss)

"Och du undrar vem som kysser henne nu
Du undrar vem
Vem om inte du
Och läpparna, som du kallade dina
Det gör ont att veta
Men lika ont att undra" 
- Försent för Edelweiss (Försent för edelweiss) 

"Vad jag bryr mig om nu
är att få ut dig ur skallen"
- Kärlek är ett brev skickat tusen gånger (Försent för edelweiss)

"Det va så mörkt
den kvällen jag gick hem
jag hade hoppats på något, hoppats på någooot
Om du vill ha mig,
nu kan du få mig så lätt"
- Nu kan du få mig så lätt (Känn ingen sorg för mig Göteborg)

Okej, nu ska jag sluta lägga in massor av låttexter, men ville bara försöka få fler att lyssna på honom, han är BÄST!



JULEN ÄR SERIÖST SNART HÄR OCH LIKA FORT KOMMER DEN VARA ÖVER... SAD MOMENT

Jag har btw fortfarande dåligt samvete över att jag inte hade något till LM eller B, shit vad tragiskt! Men ni får nöja er med armbanden ni fick och min kram.. hehehe.
Era presenter var skitfina, verkligen!! Ni är såå bäääst <3


"I feel you Christmas
I know I've found you
You never fade away, oh
The joy of Christmas
Stays here inside us
Fills each and every heart with love"


Kommentarer
Postat av: lm

faktiskt fina texter, ja. men håkan är bara bra ibland. När man känner för det! Kan tänka mig att han är bra live :) och nej, ha inte dåligt samvete. Du har gjort så mycket för mig ändå så :)

2008-12-19 @ 15:33:52
Postat av: vicky

fina texter. Men fanny du menar v´l 12 januari inte december x´D kort lovet skulle va isafall. GOD JULLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-12-19 @ 15:52:36
URL: http://wickywonka.blogg.se/
Postat av: sanna R

åh, vi börjar typ också den 12 :/ men jg trodde att det var måndagen... :/ lr edvin så tt vi började den 12 men man vet ju aldrig med honom :p

2008-12-19 @ 16:55:18
URL: http://stmr.blogg.se/
Postat av: Alina

Trevligt lov! :)

2008-12-19 @ 16:57:31
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: weei

Fina texter!



Håkan Hellström! <3

2008-12-19 @ 16:58:43
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: B

men fay! inte ha dåligt samvete!! du är bäst du med!!

2008-12-19 @ 18:45:52
Postat av: B

och dessutom räknar jag inte mina grejer som present! för mig ligger de i kategorin för "kort". höhö :P

2008-12-19 @ 18:57:29
Postat av: MYMYMYMYMY

hahah mesarN! men ge dig :)

2008-12-19 @ 19:54:53
Postat av: tva

2008-12-20 @ 12:33:29
Postat av: tva

2008-12-20 @ 12:33:29
Postat av: Tova

men helvete vad datorn knasade sig!!



tänkte bara meddela att Grinchen går på tv imorgon klockan 17.00! tror att det är så iaf :)

2008-12-20 @ 12:34:10
Postat av: t

varse:)

2008-12-20 @ 19:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0