Gold

Oh my God I went Gold when I saw your smiling face

Här kommer recensionerna

The Chronicles of Narnia: Prince Caspian
Filmen är skriven av Andrew Adamson och Christopher Markus som har baserat den på C.S Lewis roman med samma namn. Regissör: Andrew Adamson
I andra filmen om Narnia blir syskonen Pevensie tillkallade med hjälp av Susans magiska horn och de dras tillbaka till Narnia. När de kommer dit upptäcker de att flera hundra år har gått och en ond general vid namn Miraz har tagit över deras tron. Med hjälp av den riktiga arvtagaren Prins Caspian startar de ett krig för att återta tronen och låta narnianerna leva i frid tillsammans.

Oj, vad svårt det var att skriva handlingen, hehe. Men sjukaste bra var den i alla fall. Edmund har ju blivit riktigt het.... fast inget klår Peter. Har man inte sett första filmen eller läst böckerna tror jag inte man ska se den. Men den var verkligen hur bra som helst, jag älskar verkligen miljön den utspelar sig i, och alla varelser. Sötaste i den här filmen, musen Reepicheep. Den får 5F av mig, högsta möjliga..

First Snow
Filmen är skriven av Mark Fergus och Hawk Ostby, regisserad av Mark Fergus.
Filmen handlar om Jimmy Sparks som får punka på bildäcket när han är mitt ute i ingenstans, medans han väntar på att mekanikern ska byta däck klart hittar han en gubbe som påstår sig vara synsk. Bara för att låter Jimmy honom spå han och till en början är det inget seriöst. Men plötsligt griper mannen hårdare om Jimmys hand och Jimmy blir förskräckt. Vad hände egentligen? Vad såg han?
Efter några dagar, då flera av mannens spådomar gått precis som han spådde blir Jimmy rädd. Han söker upp mannen och tvingar ur honom vad han såg. "No more roads, I saw no more roads"
Död, han har sett jimmys död. Men inte hur, bara när. När den första snön faller. Samtidigt som han får reda på att han snart ska dö tar hans gamla barndomskompis kontakt med honom för att få hämnd för vad som en gång hände.

Filmen var .... SKITKASSS så himla tråkig att jag trodde jag skulle somna, vilket jag typ aldrig gör under filmer.
Den får inte ens 1F av mig, den får -5F. USCH OCH FY OCH BLÄÄÄÄÄÄÄ

xoxo

Kommentarer
Postat av: Sanna

JAG ÄLSKAR NARNIA!! Filmen var helt underbar!!

2008-07-05 @ 00:23:45
URL: http://stmr.blogg.se/
Postat av: Anonym

¨h jag vill. men tov ville väl va med? hon är ju i hemavann :(

2008-07-05 @ 23:10:50
Postat av: tov.

ich bin zuhause jetzt.



vad bra att prins caspian är bra., jag ska snart se den ;D

2008-07-06 @ 22:57:06
Postat av: tova

hehe visst kan du få låna de böckerna :p men tyvärr är de redan utlånade :/

2008-07-08 @ 15:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0