Scream

"Scream at the top of your lungs..."

Länge sen sist, typ... Har inte hänt ett piss sen sist jag skrev, tycker jag i alla fall..
Jag har åtminstone haft roligt igår och idag, sett greysmaraton och massa vänner och båda grudge filmerna.
Så nu ska jag faktiskt recensera min allra första rysare här på bloggen, HURRA!!!

The grudge 2
Skriven av: Stephen Susco & Takashi Shimizu
Regisserad av: Takashi Shimizu
Filmen är en fortsättning på första grudge, och det underlättar om man sett den innan.

När Karens lillasyster Aubrey åker till Tokyo för att få hem henne ifrån sjukhuset tar det inte lång tid innan även hon utsätts för samma hemska förbannelse som vilar över alla som någonsin kommit i kontakt med det hemsökta huset. Tyvärr drabbas inte bara hon utan ett helt gäng kommer i kontakt med förbannelsen på ett eller annat sett.
Det visar sig att branden som Karen startade inte alls hjälpte utan gjorde bara allt värre, helt plötsligt tar sig förbannelsen ända till USA där ett hyreshus aldrig mer blir sig likt.


Filmen var mkt mkt läskigare än den första, ioförsig hade jag redan sett den första innan jag såg den idag, men efter de kände jag mig riktigt "modig" och tyckte vi skulle se den andra på en gång. Smart idé.. NOT. Jag dog, sjukaste vad äckligt det är med rysare. Visst, jag är helt övertygad om att det finns andra filmer som är mycket läskigare, men usch vad jag skrek några gånger i just den här filmen. Lite besviken av slutet, men som tur är kommer det en tredje, och då hoppas jag att det ska knytas ihop. Den får 4F av mig, den är helt klart sevärd. Det var roligt att se dem direkt efter varandra, så det rekommendera. Lättare att hänga med då.

Jasper var med i Greys igår...   me love

Nej, nu vet jag inte vad jag ska skriva om, det händer så lite på ett sommarlov..

xoxo

Kommentarer
Postat av: Sanna

jag måste se the grudge två!! Har inte sett den än :/

2008-07-11 @ 18:38:12
URL: http://stmr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0