Pokerface

Den är här med bra!

Var på innebandy idag och såg IBK Dalen mot Botkyrka, dalen vann med 9-4. NAJS, eller egentligen så höll jag på att somna men jag var iaf där och såg, på slutet kom det några småflickor som var så sjukt störande och stod ivägen HELA tiden, jag var äckligt nära på att slå ner dom bara så att jag kunde se, j'vla ouppfostrade ungar.. Min vati  blev också mkt irriterad, så det var inte bara jag.

Jag har ätit en B&J idag, MUMMA, det var så länge sedan så det var hur gott som helst, blev lite ego där ett tag och tänkte skita i att dela den med familjen men sen blev jag jätte rädd att de skulle bli jätte arga på mig så då bjöd jag. Men det tog emot måste jag säga, hehe tjockis I KNOW!

Okej, nu ska jag snabbrecensera de två filmer jag sett..

Twilight
skriven av: Melissa Rosenberg baserad på romanen av Stephenie Meyer
regisserad av:Catherine Hardwick
Bella Swan flyttar till sin pappa till Forks där hon tror att livet kommer vara olidligt, men så lär hon känna den mystiska Edward Cullen och hans fyra adoptivsyskon och hennes liv förändras föralltid när hon listar ut att Edward är en vampyr, precis som resten av familjen Cullen. Trots att han är en varelse ifrån mardrömmarna så kan hon inte låta bli att bli ohjälpligt förälskad i honom och snart har en farlig romans startat och livet i Forks känns inte längre så tråkigt..

Eh, okej alla som läser min blogg vet redan vad Twilight är så det gör inget att min recension blev mentaltstörd!! Mkt sevärd film som jag redan skrivit! Robert Pattinson som spelar Edward är SÅÅÅÅ HET, Jacob däremot, NOT SO MUCH, det var sad att han var ful i filmen, hoppas de byter skådis till andra filmen!!

The Illusionist
Skriven av: Neil Burger baserad på novellen av Steven Millhauser
Regisserad av: Neil Burger
När Eisenheim var ung mötte han en gammal magiker som fick honom intresserad av magins värld och när han senare träffar den vackra flickan Sophie som står mkt högre än honom själv socialt blir det magin som håller deras kärlek ihop. Tyvärr lyckas han inte göra så att de båda försvinner och han blir förbjuden att träffa henne, så han ger sig av och reser världen runt för att lära sig mer om magin, främst om att få saker att försvinna. När han flera år senare kommer tillbaka finner han henne förlovad till kronprinsen men till sin fördel är hon olycklig och sätter åter sitt hopp på att Eisenheim kan få dem båda att försvinna och sedan leva lyckliga tillsammans. Ska han lyckas denna gång eller är kronprinsen allt för smart för att bli lurad av några illusioner?

Sämre än jag trodde, jag tror seriöst att "making the movie" var mycket bättre. För då får man ju se hur de gjorde allt, det var sjukt coolt såklart, men det är på film så inget känns omöjligt då. Hehe!! Nu ska jag bara se the prestige och sen ska jag jämföra vilken som var bäst!!

Ah, jag hittade en bild på han som ska spela Robbie i Angus thongs and perfect snogging filmen, alltså den som är baserad på Georgia Nicolson böckerna.. OMG ! HAN ÄR PERFEKT



Han spelade också den unge Eisenheim i the illusionist, det var så jag hittade honom!

Att han är den perfekta robbie B??




Kommentarer
Postat av: tova

Twlight var så sjukt sjukt bra!!!! såg du Stephenie Meyer i den?

2008-11-25 @ 19:35:38
Postat av: Anonym

borde skaffa dig bättre nisch än recensera film, du förstörde just hela magin för ngn som aldrig har sett Illusionisten.

2008-11-26 @ 12:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0