Exit music (for a film)

Shit, jag har sju filmer att recensera idag.. GALET
Orkar jag?? Ah, fast jag ska vara jätte kortfattade, typ som i fredags.. haha, det är bara jag som fattar det där.
Och så ska jag bara ge ett betyg mellan 1-5, där 5 är bäst såklart!!
ehm, anyway here goes

The bourne Identity
skriven av: Tony Gilroy & W. Blake Herron
regisserad av: Doug Liman
En ung man dras upp ur vattnet av en fransk fiskebåt, han är skottskadad och pratar flytande franska, engelska och tyska. Han har minnesförlust men ändå vet han precis hur man kollar efter utgångar, hur man räknar personer i en lokal, hur många steg han gick för att ta sig dit, i vilken bil man lättast hittar ett vapen, vem som är mest misstänkt att börja slåss osv. Han har bara en enda ledtråd och det är ett banknummer som han hade insytt i sitt lår, han upptäcker fort att han är efterlys och med hjälp av en tysk tjej vid namn Marie flyr han samtidigt som han försöker hitta sanningen om sitt liv och vem han är,

Betyg: 4

The Bourne Supremacy
Skriven av: Robert Ludlum & Tony Gilroy
Regisserad av: Paul Greengrass
Jason Bourne bor vid tillfället i Indien med Marie när han en dag upptäcker att han är förföljd. Han tar Marie med sig och börjar fly men tyvärr träffas Marie av ett skott och dör. Jason som gav Treadstone ett ultimatum förra gången han hade med dem att göra blir arg och letar upp dem för att få veta varför han plötsligt börjat bli förföljd. Det visar sig att han är efterlyst på ett mord han aldrig gjort och kampen för rättvisa och sanning börjar om igen.

Betyg: 4

Big Fish
Skriven av: Daniel Wallace & John August
Regisserad av: Tim Burton
Ed Bloom är en berättare som enligt sin son Will aldrig talat sanning. I filmen får man följa med under Ed's uppväxt och alla hans äventyr, men vilka är egentligen sanna och verkar dom inte lite väl saltade. Under filmen försöker Will förgäves få sin pappa att för en gångs skull tala sanningen om hans liv.

Betyg: 5

Fools Gold
Skriven av: John Claflin & Daniel Zelman
Regisserad av: Andy Tennant
Finn är en dykare som letar skatter på havets botten. En gång för flera år sedan mötte han Tess, hans livskärlek som delade hans passion för dykningen och havets hemligheter. Tillsammans forskade de om gamla skepp som sjunkit och tillsammans med en gammal vän till Finn hittade de äntligen platsen där skeppet Aurelia sjönk på 1700-talet med massor av juveler och rubiner som last. Nu måste de bara hitta det exakta stället för skatten, och det med den gamle vännen Moe som motståndare och det ständiga hotet från Bigg Bunny.

Betyg: 3

Wanted
Skriven av: Michael Brandt & Derek Haas
Regisserad av: Timur Bekmambetov
Wesley är en frustrerad kontorsarbetare som lider av jobbiga anfall av hjärtrusningar. En dag får han veta att hans pappa var en skicklig lönnmördare som jobbade för ett speciellt broderskap och att han själv nu också ska bli medlem för att han är den enda som kan mörda sin pappas mördare. Han tror att det ska bli en lätt match eftersom hans pappa var så framgångsrik, men det här broderskapet har ett väldigt speciellt sätt att lära ut kunskaperna och han möter misslyckande efter misslyckande.

betyg: 3 (bara för att den var rolig)

Never back down
Skriven av: Chris Hauty
Regisserad av: Jeff Wadlow
Jake har just förlorat sin pappa och utser sig själv som skyldig vilket resulterar i att han blir lättretad och argsint. När han sedan flyttar till en ny stad blir han inlurad i ett slagsmål som blir början till flera hot som involverar hans nära och kära. Han tar hjälp av kampsportsvetaranen Jean Roqua som blir hans mentor under träningen till att äntligen få sätta dit hans största motståndare Ryan.

Okej, filmen låter kass och det var skitsvårt att förklara den. Men den är verkligen BÄST
Betyg: 5



Jag sa att jag skulle recensera sju filmer, men den sista är Love Actually och den har ju ALLA sett. Så jag orkar inte, plus att den typ bara handlar om olika sorts kärleksrelationer och sånt, så jag behöver inte recensera den.

Dagens låt:
Mando Diao - This dream is over

"Maybe you'll see, maybe someday that I might end you"

xoxo





Kommentarer
Postat av: My

OMG SÅG DU EN FILM DU REDAN SETT?!?!? HAHA Förresten jag hörde om det på dansen.. äsch berättar det imorrn. hahah sjukt roligt! och hur kan du inte bry dig om att ed har ett band?! haaaaaallå? han är ju snyggast.....

2008-10-05 @ 20:58:24
URL: http://mycreative.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hur får du tiden att hinna se sju filmer på en vecka? Sjukt. Jag har hunnit se en halv, lejonkungen två =] Haha.

Love actually är bäst!

Sry, har inte haft tid att läsa din blogg, men jag SAKNAR dig!! Så nu var jag tvungen.

Måste gå och plugga spanska verb, ah, jag blir galen på skolan, har redan börjat grina på el colegio två gånger! :O Fast bara en gång då några folk såg. Det var pinsamt, men jag kan inte hjälpa det, jag vill typ för mycket. Aja, mycket i huvudet nu. Hoppas du iaf har det super!! Vi måste göra någonting!! Är du hemma på höstlovet? om vi inte hittar någon tid innan dess?

2008-10-05 @ 22:01:15
URL: http://stmr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0