Private movie

Idag har jag fyra filmer på lager. Jag hade tänkt piffa upp det hela med bilder ifrån filmerna, men det tar ungefär 1h att ladda upp dem, så jag skiter helt enkelt i det.

Anyway, first one out:
Hancock
skriven av: Vincet Ngo & Vince Gillian
Regisserad av: Peter Berg
John Hancock är en alkoliserad superhjälte som under åren blivit deprimerad och ogillad av samhällets människor även om han har räddat flera av deras liv. Människorna tycker att han borde kunna göra det bättre och mindre agressivt. En dag räddar han livet på Ray Embrey som blir oerhört tacksam och erbjuder sig att hjälpa Hancock att bli bättre vän med samhället. Det första Hancock måste göra är att lämna in sig själv till fängelset där han ska nyktra till och sedan be om ursäkt till folket genom att rädda människors liv på rätt sätt. Hancock går med på detta samtidigt som Rays fru Mary börjar bete sig konstigt varje gång Hancock nämns i hemmet.

Jag antar att alla redan sett den här filmen men, den var väl okej. VÄÄÄLDIGT förutsägbar när det gäller frun Mary men också ett väldigt deprimerande slut. Jag har hört någonstans att det här skulle vara Will Smiths sista film, och det hoppas jag verkligen, verkligen inte. Fast det är klart, rykten stämmer oftast inte!!

Kung Fu Panda
Skriven av: Jonathan Aibel & Glenn Berger
Regisserad av: Mark Osborne & John Stevens
Po är en lat och klumpig Panda som drömmer om att bli en kung fu mästare när han en dag råkar hamna mitt uppe i en Kung Fu "uppvisning" där man ska utse drakkrigaren. Av någon anledning verkar det som om Oogway, templets mästare har hittat sin drakjägare i Po. Helt plötsligt hittar Po sig själv tränandes för att rädda den lilla byn från den oslagbara Tai Lung, till sin hjälp har han mästar Shifu som tvivlar starkt på att Oogway valde rätt kandidat. Men Shifu ger inte upp och upptäcker att mat är vägen till Pos framgång.

Rolig disney film med jätte bra karaktärer där själva skådespelaren lyser igenom. Pos röst spelas av Jack Black och det är så klockrent att man kan se hur Jack Black själv står och försöker göra dom där komplicerade Kung Fu rörelserna. Väldigt bra film tycker jag, men så är jag ju också ett stort fan av disney.

Saw II
skriven av: Leigh Wannell & Darren Lynn Bousman
regisserad av: Darren Lynn Bousman
Polismannen Eric Matthews leder en utredning på ett av Jigsaws nyaste offer när han ser ett meddelande riktat till honom själv på taket ovanför liket. Detta leder till att han hittar en ledtråd som hjälper honom till Jigsaws gömställe och väl där har Jigsaw satt upp tv-monitors som visar ett hus med 8 instängda människor. När Eric tittar närmare på skärmarna ser han att en av personerna är hans son Daniel. De åtta instänga människornas liv står nu på spel när det hela tiden andas in en livsfarlig gas. Det finns botemedel, men de måste först hitta dem och såklart, spela efter Jigsaws regler. Eric ser på hur var och en av människorna i huset dör och depserationen ökar medan Jigsaw sitter helt lugnt och säger att om de bara kan prata med varandra så ska Eric få se att hans son kommer att överleva.

Svårt att säga om den här var bättre än ettan. Den var iallafall mindre skrämmande än ettan då den innehöll såna där "tvär-scener" då man får en mindre hjärtattack. Men tvåan är äckligare, mer sjuka scener. Jag börjar ju typ undra vilka sjuka människor som egentligen skrivit den här filmen, vilken fantasi alltså, hehe.. Har man en gång börjat se Saw så måste man se alla Saw. Så är det ioförsig med alla filmer som kommer i serier, eller vad man nu ska kalla dem. Har man sett ettan så måste man se de andra också..

okej, dags för sista filmen för idag:

Chocolat
skriven av: Joanne Harris & Robert Nelson Jacobs
regisserad av: Lasse Hallström
Året är 1959 och i en idyllisk liten katolsk stad på den franska landsbygden går livet sin trygga gång. Tills en dag då den vackra, livsbejakande Vianne Rocher och henns dotter Anouk gör entré och väcker den slumrande staden till liv. På torget mitt emot kyrkan öppnar hon en exotisk chokladbutik. Stadens borgmästare, den fördomsfulle och konservative greve de Reynaud, ser dock Vianne som ett djävulens sändebud, ditsänd för att inleda hans plikttrogna medborgare i frestelse och moraliskt förfall. Att hon dessutom har fräckheten att öppna sin butik mitt under den pågående fastan gör inte saken bättre.

Man måste ha något gått att äta samtidigt som man ser den annars börjar "snålvattnet" rinna!! Jag tyckte den var bra, mysig på något sätt, och Johnny Depp var hetare än någonsin.....



Nu ska jag plugga tyska!!

xoxo

Kommentarer
Postat av: Emmy

Kung fu panda är ju klockren :D

2008-09-29 @ 22:01:41
URL: http://tymme.blogg.se/
Postat av: Rowena=)

Duu! Jag vet inte om jag ska fara på dansen idag.. för pappa far ju imorgon och sååå...

2008-09-30 @ 12:24:20
URL: http://roweenas.blogg.se/
Postat av: my

hahhaa, jag vet :P så jag vill egentligen inte leo. jag tänker bara att jag vill det för att det inte ska bli så tomt från midjan och neråt så att säga ;) haha

2008-09-30 @ 19:06:11
Postat av: vickyvv

ja viissstt! verkligen en talang =) och så ung ju

2008-09-30 @ 22:24:22
URL: http://wickywonka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0