Don't panic

Deutschland morgens

Eller inte imorn, men imorn blire Stockholm och på onsdagmorgon, tidigt, tidigt blire tyskland. Berlin först och sen Stuttgart - Waiblingen. Jag börjar känna av nervositeten men det är nog mest bara för att jag inte har packat klart. Eller jag har ju allt klart det är bara det lilla problemet att allt inte ryms i väskan. Vilket suger, för jag brukar alltid vara den med störst väska och jag vägrar vara det imorn. Så det ska gå, det SKA gå.

Jag vet inte vad det är med folk och meningen Go for it, men under de senaste 48h har jag hört fyra personer uppmuntra mig att just, go for it. Kanske ska börja lyssna på folk mer.

Mamma har dessutom dampat lite smått på mig om att jag måste sluta vara så mycket som alla andra och våga göra andra saker som kanske inte alla tycker är fint/ok. Alltså jag snackar kläder nu. Jag fick nämligen ett par nya skor idag, som min syrra redan har och jag tyckte de var så coola så jag gick och provade ett par idag. Jag var väldigt tveksam, inte för att jag inte gillade dem, utan för vad andra skulle tycka. Men så köpte vi dem och nu har mamma övertalat mig att behålla dem. Det blir första steget till att försöka sluta bry sig om alla andra, för ärligt, det är bara något som håller en tillbaka. Frågan är ju hur länge jag kommer hålla det här!!

Jag skulle verkligen vilja ha tag på min tyska just nu, vill veta ifall jag måste ha med mig något. Typ sängkläder, men det hoppas jag verkligen inte. Så sjukt drygt och ganska ogästvänligt att tvinga den som ska komma att ta med sängkläder. Nej, jag chansar på att jag inte behöver det. Det skulle dessutom aldrig rymmas. Hehe, måste ju få med mig mina skor.

No, jag kom just på. Jag har inte packat myskläder, det sög ju. Jag kanske skiter i det. Hon får låna ut ett par mjukisbrallor ifall jag någonsin kommer behöva använda ett par. Förhoppningsvis inte.

Nej, nu blire snart ett försök på att stänga väskan.

Shibby

Kommentarer
Postat av: Tani

Ha det så jättebra i Tyskland nu =)



kram på dig

2009-04-20 @ 21:31:58
Postat av: farbror barbro

Det märks redan hur mycket bättre du har blivit på att sluta bry dig vad andra tycker. Tänk vad mycket du förändrats (utvecklats vill jag säga men tänker bara på pokemon) på 1-2 år :D GO FOR IT! ;)

2009-04-20 @ 22:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0