The boy does nothing

Blev ingen rubrik av min syrra! Hon är inte hemma, typ första middagen hon äter i lägenheten..
Anyway
Lovade ju er receptet.. well here it is

New York Cheesecake



Ingredienser

300 g digestivekex
150 g osaltat smör
1 dl strösocker
1 dl maizena (majsstärkelse)
2 tsk vaniljsocker
600 g Philadephia
2.5 dl kesella 10%
3 st ägg
1 dl vispgrädde
200 g vit choklad
1 dl frysta blåbär (det är bara att skippa dessa ifall man inte gillar blåbär, jag lovar, den är lika god utan)


Gör så här

1. Sätt ugnen på 175 grader, varmluft. Smält smöret.

2. Krossa kexen i mixer och rör i det smälta smöret.

3. Packa blandningen hårt en form med löstagbar botten. Grädda botten i 10 minuter och låt den svalna.

4. Blanda socker, majsmjöl och vaniljsocker i en skål. Häll i kvarg och färskost och vispa krämigt med en elvisp.

5. Höj temperaturen i ugnen till 200 grader. Tillsätt äggen och vispa väl. Häll i grädden lite i taget under vispning.

6. Smält chokladen i ett vattenbad och rör ner den i smeten.

7. Fyll smeten över kakbotten och strö över bären på toppen. Grädda kakan i 30 minuter. Man kan täcka den med aluminiumfolie när den fått gyllene färg för att den inte ska bli för bränd. Stäng av ugnen och låt kakan stå kvar i eftervärmen i 30 minuter.

8. Låt cheesecaken stå i kyl över natten eller 6-8 timmar för att den ska sätta sig och bli lättare att skiva upp i snygga bitar.

Det här är verkligen en ÄKTA chandler/rachel-cheesecake. Ni vet det där avsnittet då det blir alldeles besatta av en cheesecake som inte ens är deras!! Så god är den!!
NI MÅSTE PROVA BAKA DEN



Ja, då byter vi ämne, KLÄDER!! Yeay, känner ni peppen?
Well, iaf så har jag fått ett par nya jeans av mamie idag, ni vet de där jeansen jag la in ifrån Cheapmonday?
Mmm, iaf, nästan exakt likadana har jag fått ifrån Gina Tricot (I know alla kommer ha likadana) och jag ÄLSKAR dem.
Här är en bild:



Jag vet, jag vet, bilden är inte den bästa men ni får nöja er med den!!



JAG SIMMADE IDAG JAG SIMMADE IDAG JAG SIMMADE IDAG
Jag var extremt nervös innan jag hoppade i bassängen och sprang runt och visste inte riktigt vad jag skulle göra av mig själv. HS kan intyga på det där.. Jag träffade E.L där också så hon fick hjälpa mig med badmössan, det är seriöst omöjligt att ta på sig en sådan själv. Så, jag hoppade i och började simma och helt plötsligt märker jag hur jag liksom ler under vattnet. Jag var lycklig, jag kände mig hemma! Nååw, det var SÅ HIMLA ROLIGT. Jag klarade t.o.m 50m fjärilsim utan att helt drunkna, den du! Det trodde jag aldrig. Tyvärr räknade jag inte längder men jag skulle chansa på att det blev mellan 1500m och 2000m. Riktigt riktigt bra gjort, efter mer än ett år sedan jag simmade sist.
Måste följa med HS igen känner jag. Om jag får??



Mitt gamla andra hem som just nu inte skulle sitta fel om det blev mitt andra hem igen!
(I hate to admit it but it's my happyplace)

Kommentarer
Postat av: Pitetjej [FOTOBLOGG]

Svar: Hej och tack för kommentaren i min blogg :) Det gör verkligen inget att kommentaren kommer lite sent, eftersom jag blir glad för alla tips jag kan få.



Hoppas du får en bra helg!

2009-02-20 @ 23:16:52
URL: http://pitetjej.webblogg.se/
Postat av: p.

Fina strumpor :D Nä men snygga jeans :) Vem är HS och E.L :O?

2009-02-21 @ 11:41:16
URL: http://todaysphoto.blogg.se/
Postat av: HS

Ja, jag undrar också... Vad står H:et för?



Klart du får :D :D

2009-02-21 @ 14:07:20
URL: http://stmr.blogg.se/
Postat av: Anonym

noobs som inte vet dina förkortningar ;) MEN FUCK YOU! jag har också kollat på de där jeansen :P fast du passar nog i dom bättre. men fina ärom :)

2009-02-21 @ 15:56:18
Postat av: p.

Hahah E.L borde jag kunnat räkna ut..

2009-02-21 @ 18:53:26
URL: http://todaysphoto.blogg.se/
Postat av: E.L

Åååh jag såg allt att du log där :D

2009-02-22 @ 13:28:34
URL: http://tymme.blogg.se/
Postat av: B

Mwhahaha använder min gamla förkortning!! Anledningen till att jag läser detta inlägget är för att jag bakar... Du för aldrig stänga ner bloggen för då kan jag aldrig mer baka den här cheesecaken!

2013-03-21 @ 18:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0