Losing touch

Jag losar min touch vad gäller skrivandet...

Vad är det med lärare och ordet ångest?
I måndags var det min svenska lärare som sa det och igår var det både min svenska lärare och min religionslärare som sa det. Jag kan aldrig riktigt hålla mig för skratt när de säger det, det är ju LM's ord och hon borde få äganderätt till det. Det låter ju helt sjukt när de säger det, det låter oseriöst och som om de försöker vara coola eller ännu värre, försöker låta som oss ungdomar. WTF, give it up already. Ni är gamla och ska inte prata som vi!
Fast, min religionslärare är ganska klockren så han kan få prata lite mer som oss, men fortfarande. INGET MER ÅNGEST.

"När man känner sig lite low alltså"

Bara två dagar kvar på skolan och sen har man klarat av första veckan, YEAY. Det lär väl bara rulla på efter det, om man får drömma! Jag är rädd för alla prov som kommer närmare och närmare...

Jaha så kom våran svenska lärare och hennes ångestord.. eller hon har inte sagt det än, men det kommer kanske!!

Update:

Och vem om inte jag hade rätt.. Så ska hon komma och säga ångest mer än någonsin idag!! OMG jag dog typ..
Hon läste en dikt av Pär Lagerqvist som hette Ångest, HAHAHAHAH
Sista raderna lät så här:

"Ångest, ångest är min arvedel,

min strupes sår,

mitt hjärtas skri i världen"

Ganska tragiskt!! Handlar om kriget som pågick under tiden han skrev det, nu vet ni det!! Ni som inte visste det innan vill säga..

Nej nu har jag engelska, hoppas bara inte han också ska komma och säga ångest, fast på engelska!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

säg inte förlåt. Jag vill att du ska säga till. Hellre det än att du börjar hata mig.

2009-01-14 @ 17:14:31
Postat av: vicky

mycke ångest xD tänkte faktiskt också på det idag!

peter verkar jätte bra!

2009-01-14 @ 21:09:07
URL: http://wickywonka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Klockrent att dikten hette ångest xD

2009-01-15 @ 16:01:51
URL: http://madebyj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0